مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

رفع گرفتگی لوله آب گرم

گرفتگی آب گرم ناشی از رسوبات , یک کدام از علل بخش اعظم کاهش فشار آب گرم در هنگام به کار گیری از شیرآلات منازل , اداره ها , شرکتهای و بقیه ساختمان ها و سوئیت ها است . در مجموع خرابی , وجود جرم , رسوب و . . . در آبگرمکن و لوله های آب گرم , منجر افت فشار می شود .

زمانی که موادی مثل سولفات منیزیم , کربنات کلسیم و سولفات کلسیم بر روی جداره داخلی لوله ها می چسبد , رسوب تشکیل می شود . به عبارت دیگر , تجمع مواد معدنی که از طریق آب لوله کشی وارد منازل و تأسیسات می شود , رسوب را تشکیل میدهد .


زمانی که آب گرم شده یا مقداری از آن بخار گردد , لایه هایی از رسوب در جداره ی لوله ها , شیر آلات و مخازن به وجود می‌آید و علاوه بر گرفتگی لوله ها , اثرات خطرناکی بر تندستی هم میگذارد . شوره سفید رنگی که در دهانه ی شیرها , ظرفشویی ها , زیر دوشی ها , روشویی ها و وان های خزینه دیده می شود , نشانگر وجود رسوبات کربنات کلسیم و منیزیم است .

مراحل تشکیل رسوب

با ارتقاء دما و کاهش فشار آب رسوب گذاری تشدید می شود . بدین ترتیب , او‌لین لایه از رسوب در جداره های لوله و بقیه امکانات بنا شده در مسیر جریان آب تشکیل می شود که‌این لایه ساخت شده تحت عنوان شالوده ای برای نشست رسوبات بعدی است که به مرور زمان شمار لایه ها زیادتر شده و به حالت دایره های نیز راءس ارتقا رسوب را پیرو دارااست که در شکل ادامه یافتن رسوب گذاری , این دوایر تنگ خیس شده و در غایت منجر مسدود شدن کلی مسیر عبور آب می شود .

باز کردن لوله آب گرم

سیستم رسوب زدایی از لوله ها و رفع گرفتگی آنان با سود گیری از تکنولوژی پالس الکتریکی

پرهیز از گرفتگی لوله و تشکیل رسوب در لوله ها با سود گیری از فناوری پالس الکتریکی یکی‌از از طریق های نو و کارآمد است که سوای به کارگیری از نمک و مواد شیمیایی , بازدارنده رسوب گذاری و گرفتگی لوله های آب گرم می شود . با به کار گیری از این شیوه , رسوب ها نظیر پودری قابل انعطاف با آب شسته می گردند .


از خصوصیت های این تکنولوژی می شود به موردها پایین اشاره نمود :

به سادگی و سوای نیاز به برش لوله بر روی آن نصب می شود .

این سیستم قابلیت و امکان نصب بر روی کلیه لوله ها در متاع های گوناگون مثل : مس , استیل , آهن , پلاستیک , PVC , PE - X , لوله های ترکیبی و . . . را دارااست .
مکانیزم این سیستم بر شالوده استعمال از پالس های الکتریکی ویژه ای است و از خواص مغناطیسی استعمال نمیکند .
نیاز به تمهیدات خاصی برای حفظ و محافظت ندارد .


سیستم رسوب زدایی از لوله ها و رفع گرفتگی آن ها با فایده گیری از تکنولوژی تصفیه الکتریکی

این طریق عرصه های مغناطیسی را موضوع استعمال قرار داده و دستگاه های مرتبط با آن , مقادیر انرژی و فرکانس را تغییر و تحول میدهند . این شیوه , بر اساس ساخت عرصه انرژی نوسانی با منفعت گیری از موج رادیویی با فرکانس ذیل پایدار است . با عبور آب از دربین عرصه انرژی های متغیر , تغییراتی در ساختار بلوری منیزیم و کلسیم ساخت می شود و کلسیت به آرگونیت مبدل می شود .


آرگونیت حالتی از کلسیم کربنات است که در محلول باقی میماند و به سطح ها و جداره های لوله ها و مخازن نمی چسبد . با این کار , عملا جلوی تشکیل رسوب گرفته می شود و همینطور به خاطر ارتقاء خواص حلالیت آب ; به‌تدریج رسوبات قبل هم حل شده و از روی جداره ها و سطح ها زدوده می گردند .


محلول های شیمیایی

نحوه های سنتی برای باز کردن لوله های آب گرم همواره با مشکلاتی همراه بوده است . رسوب زدایی مکانیکی نیاز به توقف سیستم و گشوده و بسته کردن امکانات دارااست . منزه کننده های اسیدی خورنده مانند هیدروکلریک اسید منجر ایرادات سالمی و ایمنی شده و تاثیرات زیانباری بر روی قدمت تاسیسات ناشی از خوردگی فلزات هم دارا‌هستند .


برای فائق داخل شدن بر این اشتباهات , محلول های متفاوتی برای لوله بازکنی های آب گرم سفارش شده‌است که در‌پی به تحلیل یک کدام از معمول ترین آن ها میپردازیم .

میتره اسم علمی یک محلول ضد رسوب است که از آن برای رسوب زدایی و رفع گرفتگی لوله , جرم گیری لوله و از دربین بردن رسوبات کلسیم و منیزیم در لوله های آب گرم به کار گیری می شود . این محلول از یک تکنولوژی نو با فرمولاسیونی ویژه برای نظافت کردن رسوبات از امکانات گرمایشی و سرمایشی منفعت می‌برد .

مزایای به کار گیری از این محلول :

  • ارتقا بازده تاسیسات
  • کاهش هزینه ها
  • صرفه جویی در انرژی , مصرف آب , انرژی حرارتی و نیروی انسانی
  • حذف زمان توقف و عدم نیاز به تعلیق سیستم ( برخلاف اسید شویی )
  • ارتقا قدمت استعمال از امکانات
  • عدم ایجادخوردگی در فلزات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی