مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

چگونه گرفتگی لوله را باز کنیم؟

سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ق.ظ

بهترین روشها برای بازکردن لوله های منزل

اکثرا با مشکلاتی در مورد لوله ها برخوردید. مشکلاتی که باعث می شود در آن روز واقعا از لحاظ روحی و استرس به شدت درگیر حل این مسائل شویم. در این مطلب براحتی این مشکلات را حل خواهیم کرد.

در این نوشته چند روش مناسب، آسان و کاربردی را برای رفع فوری گرفتگی چاه توالت عنوان می کنم تا بتوانید در کمترین زمان اقدام به رفع گرفتگی کنید. پس با ما همراه باشید


لوله خونه تون گرفته و میخواین به شرکت خدماتی زنگ بزنین؟ صبر کنین چون قراره در این مطلب آموزش لوله بازکنی رو براتون قرار بدیم، پس پولتون رو بذارین تو جیبتون و در ادامه با ما در آموزش لوله بازکنی همراه باشین.



آنچه در این مطلب میخونین:


  • پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب
  • روش های لوله بازکنی
  • لوله بازکنی دستی
  • محلول لوله بازکنی شیمیایی
  • پودر لوله بازکن
  • لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا
  • فنر لوله بازکنی



پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

قبل از جدی شدن گرفتگی لوله فاضلاب و با دیدن نشونه های گرفتگی لوله، کمی آب جوش درون لوله سینک ظرفشویی بریزین تا بافت های چربی که به جداره های لوله چسبیده و مواد زاید درون لوله شسته بشه. همچنین میتونین از چاه بند و یا صافی برای جلوگیری از ورود مواد جامد داخل لوله فاضلاب استفاده کنین.


 هرگز روغن استفاده شده رو درون لوله فاضلاب نریزین و قبل شستن ظرف روغنی، با دستمال چربی و روغن اون رو پاک کنین. توصیه میشه قبل از استفاده محلول لوله بازکن شیمیایی از ماسک استفاده کنین.


در حقیقت روش های ساده ی فوق، نوعی لوله بازکنی برای گرفتگی های کوچک و جزئی ای هستن که باعث گرفتگی لوله نمیشن اما به تدریج همین ها، سر و کار شما رو به لوله بازکنی ها میندازن.



برای دریافت خدمات باز کردن گرفتگی لوله و تشخیص دقیق ترکیدگی لوله می توانید از سایت تشخیص کار کمک بگیرید.


استفاده از آب داغ و مایع تمیز کننده

یکی از دم دست ترین و در عین حال مفیدترین روشهایی که با آن می توانید گرفتگی چاه توالت را رفع کنید استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی یا دستشویی است. اگر امکان بیرون آمدن از توالت را ندارید شیر آب گرم را کمی باز گذاشته تا آب حسابی داغ شود و یا کتری آب را پر کرده و روی اجاق گذاشته و هنگامی که آب به آستانه جوش رسید آن را بردارید و درون چاه توالت بریزید. (آب در آستانه جوش را می توانید از حباب هایی که در کف کتری پدیدار می شود تشخیص دهید). 


حتما به این نکته توجه داشته باشید که آب را مستقیم درون چاه تولت بریزید و از ریختن آب داغ به روی سنگ توالت جدا خودداری کنید. چون سبب شکستن یا ترک خوردن کاسه توات شده و آن زمان یک هزینه اضافی برای تعویض کاسه توالت نیز روی دست شما می گذارد.


آب داغ به تنهایی می تواند گرفتگی ها را در خود حل کرده و باز کند. اگر آب داغ کفایت نکرد مقداری مایع ظرفشویی یا دستشویی را نیز در آب حل کرده و پس از کف کردن آن را به آرامی به آب داغ اضافه کنید.


نکته حایز اهمیت دیگر نیز این است : تا جایی که امکان دارد آب را از کاسه توالت خارج کنید که تا آب داغ شما سرد نشود.



استفاده از تلمبه های دستی

معمولا درون هر توالتی یک تلمبه دستی برای مواقع اضطراری وجود دارد. اگر در مهمانی هستید با صبر و حوصله سرویس بهداشتی را جستجو کرده و در صورتی که تلمبه را پیدا کردید می توانید از آن استفاده کنید. گاهی لاستیک این تلمبه ها به علت استفاده نشدن سفت می شود پس قبل از استفاده از آن ابتدا لاستیک تلمبه را زیر آبگرم قرار داده تا نرم شود. 


این کار باعث میشود که تلمبه کاملا به سوراخ چاه توالت بجسبد و از فرار هوا از اطراف آن جلوگیری شود. باز هم به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از تلمبه ابتدا آب گرمی که در مورد بالا به آن اشاره شد را درون چاه بریزید تا عمل تلمبه زدن بهتر انجام شود.


دقت کنید که فرایند تلمبه زدن فقط با فشار به داخل و خارج انجام نمی شود. بلکه باید با ضربه زدن و کشیدن بیرون هم انجام شود. بهترین نوع تلمبه آنهایی هستند که یک تکه اضافی به کف فنجانی چسبیده است.



مقاله باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب را بخوانید تا بتوانید این مشکل با خیالی آسوده تر برطرف کنید.


فنر لوله بازکنی

اگه گرفتگی لوله تون با روش های بالا باز نشد؛ باید به سراغ روش لوله بازکنی با فنر رفت. دو نوع فنر لوله بازکنی داریم: برقی و دستی و تفاوت این دو در سرعت حرکت اوناست.


از فنر لوله بازکنی برای باز کردن لوله هایی با گرفتگی های سخت استفاده میشه. فنر لوله بازکن وسیله ای مانند دریل هست که از موتور و فنر تشکیل شده که فنر وصل شده به سر اون دارای انعطافه تا درون خمیدگی لوله بتونه خم بشه.


بعد از روشن کردن فنر لوله بازکن، فنر رو آروم وارد لوله کنید تا به گرفتگی برسه و این کار رو ادامه بدین تا مواد جامد سخت به داخل چاه حرکت کنن. در استفاده از فنر دقت بشه هنگام چرخش از داخل لوله خارج نشه، اگه تجربه این کار رو ندارین از افراد فنی کار و لوله بازکنی ها کمک بگیرین.




فنر لوله بازکنی دستی یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند هنگام گرفتگی چاه توالت به کمک شما بیاید. این فنر دارای یک قلاب، فنر و دسته متحرک است که به یک سر فنر قلاب و به سر دیگر آن دسته متحرک چسبیده است.  


قلاب را داخل چاه کرده و به آرامی دسته متحرک را بچرخانید. از خوبی های فنر دستی این است که در خمیدگی های لوله به راحتی عبور می کند. فنر داخل لوله می چرخد و تا جایی که به گرفتگی برسد میاستد آن گاه میتوانید قلاب را که به گرفتگی رسیده است از لوله خارج کنید.



استفاده از محلول چاه بازکنی خانگی

در مقاله قبلی توضیح کاملی در مورد چگونگی ساخت محلول لوله بازکنی خانگی را توضیح دادیم. شما می توانید با استفاده از جوش شیرین و سرکه یک محلول لوله بازکنی بسیار قوی ساخته و بدون هیچ خطر و آسیبی برای خود و لوله های خود از آن استفاده کرده و اقدام به رفع گرفتگی لوله مخصوصا چاه توالت کنید.



استفاده از مایع چاه بازکنی صنعتی

اگر با روش های بالا گرفتگی چاه توالت رفع نشد نوبت به استفاده از مایع چاه بازکنی فرا می رسد. معمولا در هر خانه ای یکی از این محلول های شیمیایی که به اسید چاه بازکنی هم معروف هستند پیدا می شود که اغلب در سرویس های بهداشتی و درون محفظه زیر دستشویی یا در آشپزخانه ها درزیر سینک ظرفشویی یافت می شوند.


استفاده از این محلول ها بسیار خطرناک است زیرا می تواند آسیبهای جدی را به پوست شما وارد کند و یا سیستم تنفسی شما را دچار اخلال کند. حتی این محلول ها نیز برای چشم های شما زیان آور است. 


پس توصیه می کنم قبل از استفاده حتما از دستکش لاستیکی، ماسک تنفسی و عینک ایمنی استفاده کنید و نیز توضیحات ایمنی و موارد استفاده محلول را نیز در پشت آن بخوانید. استفاده بیش از حد از این محلول ها نیز می تواند موجب پوسیدگی لوله فاضلاب شما شود پس از استفاده مکرر و زیاد از حد خودداری کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی