مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

چگونه کولر گازی را تمیز کنیم؟

شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۱۴ ب.ظ

تمیز کردم کولر گازی یکی از مهم ترین کارهای ابتدای فصی اتبستان می باشد. در این مطلب درباره تمیز کزدن کولر گازی و نکات مهم ان خواهیم پرداخت.

یکی از علت هایی که باعث ایجاد مشکل و خرابی در کولرگازی یا همان کولر اسپیلت می شود ناشی از کثیف بودن فیلتر کولر گازی است که این کثیفی به دلیل  عبور گرد و غبار در فیلتر می باشد  .


 که این گرد و غبار ها هم ناشی از نصب کولر گازی در محل نامناسب و یا استفاده بیش از حد از کولر گازی است . که ما در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم که چگونه فیلتر گازی تمیز می شود . و مراحل تمیز کردن کولر گازی چیست پس برای رفع این سوال این مقاله را تا اخر بخوانید  . تا برای تمیز کردن فیلتر گازی خود مشکلی نداشته باشید


برای سرویس کردن انواع کولرهای گازی می توانید به صفحه سرویس کولر گازی در تهران مراجعه کنید.


تمیز کردن فیلتر اسپلیت ها برای کسانی که از اسپلیت های دیواری در منزل استفاده می کنند بسیار مهم است و شاید کمتر کسی این جرات را به خود داده است که خودش یونیت داخلی را باز کرده و کویل های پنل داخلی را تمیز کند.در اینحا ما می خواهیم آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی را به شما بیاموزیم پس با ما همراه باشید تا با نحوه شستن کولر اسپلیت آشنا شوید.


با توجه به اینکه روز به روز تعداد استفاده کنندگان از اسپلیت ها بیشتر می شود تمیز کردن فیلتر کولر گازی امری واجب و ضروری می باشد.



چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم ؟

در مرحله اول سعی کنید دستمال مخصوصی را برای تمیز کردن کویل های اسپلیت تهیه کنید و فقط برای تمیز کردن اسپلیت از آن استفاده نمایید.


بعد از تهیه دستمال سعی کنید از یک  اسپری پاک کننده خوب برای شستن کویل ها بهره ببرید چون کویل ها بسیار حساس هستند مواظب باشید که از پاک کننده های شیمیایی بسیار قوی استفاده نکنید چون ممکن است به کویل ها ضربه بزند پس سعی کنید شتستشو و تمیز کردن فیلتر کولر را طبق اصول انجام دهید.


اگر نیاز به تعمیر کولر گازی داشتید می توانید از سایت تاسیسات سرویس کمک بگیرید. این سایت انواع خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی را انجام می دهد.


اگر نیاز به این خدمات داشتید می توانید از صفحه تعمیر کولر گازی تاسیسات سرویس کمک بگیرید.


چرا باید به تمیز کردن فیلتر کولر گازی بپردازیم ؟

به این نکته توجه کنید که اگر  به طور مرتب فیلتر کولر گازی خود را تمیز نشود کثیفی آن باعث خواهد شد تا کارایی،  بهره وری و راندمان کار کولر گازی بسیار  پایین بیاید و باعث خرابی های زیادی شود.


زیرا هوای گرمی که به داخل پنل کولر گازی کشیده میشود تا با گذشتن از روی کویل های خنک به هوای خنک و دلچسب تبدیل شود باید برای تمیز شدن و عاری شدن از هر گونه ذرات از این فیلتر ها بگذرد پس  بهتر است که این کار را هر 4 هفته یکبار انجام دهید، تمیز کردن فیلترها کار آسانی است و وقت چندانی از شما نمی گیرد.



چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟


اگر به طور مرتب فیلتر کولر گازی خود را تمیز نکنید کثیفی آن باعث خواهد شد تا بهره وری و راندمان کار کولر گازی پایین بیاید.برای حفظ کارایی و بهره وری کولر گازی سعی کنید هر یک ماه یکبار فیلتر آن را تمیز کنید.



 

در این مطلب مراحلی که باید برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی انجام دهید را  به همراه تصویرتوضیح خواهیم داد.یکی از مهمترین قسمت های هر کولر گازی فیلتر آن است که کار تصویه ذرات معلق هوا را انجام میدهد.


اگر به طور مرتب فیلتر کولر گازی خود را تمیز نکنید کثیفی آن باعث خواهد شد تا بهره وری و راندمان کار کولر گازی پایین بیاید، به این دلیل که هوای گرمی که  به داخل پنل کولر گازی کشیده میشود تا با گذشتن از روی کویل های خنک به هوای خنک و دلچسب تبدیل شود باید برای تمیز شدن و عاری شدن از هر گونه ذرات از این فیلتر ها بگذرد.


پس این کار را هر هفته انجام دهید، تمیز کردن فیلترها کار آسانی است و وقت چندانی از شما نخواهد گرفت.



همچنین در این سایت نیز می توانید اطلاعات بیشتری درباره تمیز کردن کولر را یاد بگیرید


مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی


1_ قبل از شروع کار، مطمئن شوید که کولر گازی خاموش است.


2_ در حالی که دو طرف کولر گازی را گرفتید، پنل جلوی آن را باز کنید.


3_قسمت جلوی فیلتر را آزاد کنید و بعد کل فیلتر را به آرامی و با دقت بیرون آورید.


4_فراموش نکنید که باید هر دو فیلتر را برای تمیز کردن در بیاورید.


5_ فیلترها را با کمک یک برس نرم زیر آب بشورید.


6_قبل از اینکه فیلترها را به سر جای خودشان باز گردانید مطمئن شوید که کامل خشک شده اند.


7_شروع کنید به جا زدن فیلترها از عقب و بعد از آن قسمت جلویی را جا بزنید.


8-در آخر پنل جلوی کولر گازی را ببندید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی