مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

بین محلول اسیدی و محلول دستی کدام را انتخاب کنم؟

چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۷ ب.ظ

انتخاب بین محلول لوله بازکن و لوله بازکن دستی

یکی از مواردی که خیلی مهم هست البته موقعی که مشکلی در سیستم لوله کشی منزل رخ می دهد این هست که بین محلول های اسیدی  و محلول های دستی که خودمان می توانید بسازیم. کدامیک اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

نکات خانه داری: برای همه ما پیش آمده که چاه سینک ظرفشویی و یا روشویی سرویس بهداشتی مان دچار گرفتگی شود. معمولا حل کردن این مسئله سختی های مخصوص به خودش را دارد، اما دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشید. با این مطلب از همراه ما باشید تا با هم نگاهی به روش هایی برای باز کردن لوله فاضلاب و برطرف کردن این مسئله بیندازیم.


در این مطلب درباره روشهای استفاده از محلول های دستی بهش ما آموزش خواهیم داد. اما اگر می خواهید که از محلول های اسیدی استفاده کنید حتما مقاله بهترین محلول برای لوله بازکنی در سایت تخلیه چاه پرتقال را مشاهده کنید.


باز کردن لوله فاضلاب با محلول سرکه و جوش و شیرین

نصف فنجان جوش شیرین را با یک فنجان سرکه سفید ترکیب کنید. ممکن است این محلول کمی جلز و ولز کند ولی لازم نیست نگران باشید. در کنار این مسئله کتری را روشن کرده و مقداری آب را به جوس آورید. محلولی که آماده کرده اید را داخل چاه بریزید و بعد از به جوش آمدن آب، آب جوش را هم به داخل چاه خود بریزید.این روش بهترین راه باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه است.


هنگام ترکیب این دو ماده کمی احتیاط کنید چون پس از ترکیب محلول شروع به جوشش می‌کند. زمانی که این اتفاق افتاد محلول را داخل لوله بریزید. یک ساعت منتظر بمانید و در این مدت از ظرف‌شویی استفاده نکنید. در این حین یک کتری آب را جوش بیاورید. 


پس از گذشت یک ساعت آب جوش را آرام آرام در سینک خالی کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که گاهی ممکن است لازم باشد که بیش از یک بار این فرآیند را تکرار کنید تا لوله به خوبی باز شود. تعداد دفعات تکرار مورد نیاز به شدت گرفتگی لوله بستگی دارد.



باز کردن لوله فاضلاب با مخطوط نمک و یخ

مقداری یخ در فریز خود آماده کنید. یک فنجان آب و نمک را هم تهیه کنید. حالا همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید یخ ها را بر روی حفره چاه قرار داده و محلول را تا زمان آب شدن یخ ها بر روی آنها بریزد. ترکیب یخ و نمکی که در چاه گرفته ی شما جاری می شود می تواند آلودگی ها و گرفتگی چاه آشپزخانه را برطرف نماید.


باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه با لیمو ترش

در این روش باز کردن لوله فاضلاب نیز به شما توصیه می کنیم که تعدادی لیموترش را به دو نیم کرده و مانند تصویر بر روی حفره چاه خود قرار دهید و مقداری هم آب بر روی آنها روانه کنید. این کار نیز می تواند برای باز شدن چاه شما مفید فایده باشد.


سینک ظرف‌شویی عضو جدایی‌ناپذیر هر آشپزخانه‌ای است و روزانه حداقل سه بار بعد از صبحانه، ناهار و شام برای شستن ظرف‌های کثیف از آن استفاده می‌کنید. البته این حداقل میزان استفاده است و معمولا در روز بیشتر از این حرف‌ها از سینک ظرف‌شویی استفاده می‌کنیم.


از آنجا که ظرف‌های کثیف پر از پسماندهای غذایی، روغن، دانه‌های برنج و… هستند احتمال اینکه حین شستشوی ظروف این مواد از صافی‌های سینک عبور کنند زیاد است. این مواد بعد از ورود به لوله‌ فاضلاب ظرف‌شویی به دیواره‌های آن می‌چسبند و به مرور باعث گرفتگی لوله می‌شوند. در این مطلب ابتدا می‌خواهیم ببینیم که چطور باید از گرفتگی لوله جلوگیری کنیم و اگر چنین اتفاقی افتاد برای باز کردن لوله فاضلاب چه بکنیم.



پیشگیری بهتر از درمان

حتما شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گویند «پیشگیری بهتر از درمان است». اگر لوله فاضلاب ظرف‌شویی بگیرد ممکن است هم مجبور شوید مبلغ زیادی را از جیب هزینه کنید و هم وقتتان تلف شود تا گرفتگی لوله برطرف شود و دوباره بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. اما با توجه به برخی نکات می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.


روغن دشمن اصلی لوله‌های فاضلاب است. روغن گرچه در نگاه اول مانند آب مایع است، اما اگر گرمای خود را از دست دهد جامد می‌شود. به همین دلیل نباید ته‌مانده‌ روغن مایع را داخل سینک ظرف‌شویی بریزید. البته ظرف‌های کثیف خودشان چربی‌هایی دارند و نمی‌توان مانع از ورود آن‌ها به لوله‌ فاضلاب شد. به همین دلیل حتما بعد از شستشوی ظروف چرب مقداری آب داغ در لوله بریزید تا جلوی خنک شدن چربی‌هایی را بگیرد که وارد لوله شده‌اند.



تفاله‌های چای و قهوه از دیگر عوامل گرفتگی لوله‌های فاضلاب هستند. ممکن است فکر کنید که صافی سینک جلوی ورود تفاله‌ها به لوله‌ را می‌گیرد، اما باید بدانید که همیشه بخشی از این تفاله‌ها از صافی رد می‌شوند. این تفاله‌ها به جداره لوله می‌چسبند و استعداد بالایی در جذب مواد به خود دارند. 

به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام شستن قوری تفاله‌ها را جدا کرده و به امید صافی سینک نباشید. این موضوع به خصوص برای ما ایرانی‌ها که مصرف چایمان بالاست اهمیت زیادی دارد.


مواد غذایی نشاسته‌دار مانند برنج و ماکارونی، ژله و غذاهای فیبردار نیز برای لوله مثل سم عمل می‌کنند. چون وقتی که با آب ترکیب می‌شوند حجمشان زیاد شده و قدرت چسبندگی‌شان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل قبل از شستن ظروف این مواد را در یک ظرف یا سطل آشغال تخلیه کنید.


پوست تخم‌ مرغ و استخوان ماهی نیز از دیگر مواردی هستند که می‌توانند لای اتصالات لوله‌ها گیر کنند و لوله را بند بیاورند.



لوله بازکن دستی

اگر احساس کردید لوله فاضلاب ظرف‌شویی‌تان گرفته‌ است قبل از هر چیز سنتی‌ترین روش را امتحان کنید. همه‌ ما تا به حال لوله‌ بازکن‌های دستی را دیده‌ایم.


این ابزار که ساختار بسیار ساده‌ای دارد در بسیاری از موارد مشکل شما را برطرف می‌کند. کافی است آن را روی ورودی لوله فشار دهید، چند ثانیه صبر کنید و بعد آن را بالا بکشید. هر 4 یا 5 بار که این روند را تکرار کردید لوله بازکن را از دهانه لوله جدا کنید و بعد دوباره دست به کار شوید. بعد از مدتی خواهید دید جرم‌های درون لوله که راه آب را بند آورده بودند از آن خارج می‌شوند.



نظرات  (۱)

شب فراق که داند که تا سحر چند است
مگر کسی که به زندان عشق دربند است

گرفتم از غم دل راه بوستان گیرم
کدام سرو به بالای دوست مانند است

پیام من که رساند به یار مهرگسل
که برشکستی و ما را هنوز پیوند است

قسم به جان تو گفتن طریق عزت نیست
به خاک پای تو وان هم عظیم سوگند است

که با شکستن پیمان و برگرفتن دل
هنوز دیده به دیدارت آرزومند است

بیا که بر سر کویت بساط چهرهٔ ماست
به جای خاک که در زیر پایت افکنده‌ست

خیال روی تو بیخ امید بنشانده‌ست
بلای عشق تو بنیاد صبر برکنده‌ست

عجب در آن که تو مجموع و گر قیاس کنی
به زیر هر خم مویت دلی پراکند است

اگر برهنه نباشی که شخص بنمایی
گمان برند که پیراهنت گل آکند است

ز دست رفته نه تنها منم در این سودا
چه دست ها که ز دست تو بر خداوند است

فراق یار که پیش تو کاه برگی نیست
بیا و بر دل من بین که کوه الوند است

ز ضعف طاقت آهم نماند و ترسم خلق
گمان برند که سعدی ز دوست خرسند است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی