مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

سیستم های سرمایشی و گرمایشی

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ

صرفه اقتصادی با کدام سیستم گرمایش و سرمایش

سیستم های گرمایشی و سرمایشی، بزرگ ترین مصرف کنندگان انرژی در ساختمان به شمار می روند. مقدار بسیار قابل ملاحظه ای از انرژی به گرمایش و سرمایش اختصاص دارد.

 امروزه، با اعمال روش های جدید، می توان درصد بالایی از سوخت برای تأمین گرمایش یا سرمایش مناسب ساختمان را کاهش داد. این روش ها، هنوز تحت مطالعه اند و باید با بررسی دقیق آنها و اعمال این شیوه های نوین، از مصرف بی رویه انرژی در این زمینه کاست. 


سیستم های تهویه مطبوع از مهم ترین سیستم ها در این زمینه است. VRF مخفف Variable Refrigerant Flow به معنای کنترل جریان مبرد است و ایده آن بر اساس تکنولوژی اینورتر است. 


این سیستم اندازه مایع مبرد را که باید به محیط موردنظر فرستاده شود کنترل می کند که این کار توسط شیر Pulse Modulating Valve عملیاتی می شود. VRF اولین بار سال 1982 در کشور ژاپن اختراع و تولید شد. هم اکنون سیستم های تهویه مطبوع VRF در 50 درصد از ساختمان های اداری و در 33 درصد از ساختمان های بزرگ تجاری این کشور به کاررفته است. 


برای خدمات سیستم سرمایشی و گرمایشی می توانید از سیستم گرمایش از کف سایت پرتقال استفاده کنید یا بر روی کلمه گرمایشی از کف کلیک کنید.


در حقیقت به زبان ساده تر سیستم های تهویه مطبوعVRF از چندین واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی هستند که توانایی تولید سرما و گرما به صورت کاملا همزمان را دارند. هر واحد بیرونی دارای ظرفیتی حدود 8تا 16اسب بخار است. هرچه میزان قدرت بالاتر باشد تعداد کمتری دستگاه جهت نصب احتیاج است که در نتیجه فضا و هزینه کمتری اشغال می شود. 


سیستم تهویه مطبوع VRF در VRF تعداد زیادی اپراتور با ظرفیت ها و چینش گوناگون، کنترل انفرادی آسایش گرمایش و سرمایش همزمان در زون های مختلف و بازیابی گرما از یک زون برای زون دیگر را امکان پذیر می سازد.


 اما مزایای تهویه مطبوع VRF چه مواردی است، عدم نیاز به لوله کشی های متعدد، از مزایای دیگر آن تنظیم دما و هوای راحتی برای هر قسمت به صورت کاملا مجزاست. سیستم های تهویه مطبوع VRF تمامی کارهای مطبوع سازی از قبیل سرمایش و گرمایش، کنترل دما، تنظیم رطوبت، سرعت جریان هوا و پاکیزه سازی هوا را انجام می دهد. تنوع در واحدهای داخلی (کولر کاست ، کولر داکت و ) استفاده شده محدودیتی برای طراحی به جای نمی گذارد. صدا در این روش به خاطر نوع کمپرسورها و فن های کندانسور به شدت کاهش یافته است. 


سرعت اجرای تهویه مطبوع VRF بسیار بالاتر از چیلر است که طبیعتا هزینه اجراکننده طرح را پایین می آورد. همچنین به خاطر کمپرسورهای به کاررفته در تهویه مطبوع VRF کاهش انرژی مصرفی نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد. 


در سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید خیلی دقت شود که این فرایند باید طبق مقررات ملی ساختمان باشد. اگر این مقررات حاصل نشود مطمئن باشید خسارت جبران ناپذیری برای شما به همراه خواهد آورد.


سایت تاسیسات سرویس ارائه دهنده خدمات انواع لوله کشی های ساختمان و منزل می باشد. برای دریافت این خدمات می توانید از این صفحه دیدن کنید. انواع لوله کشی های ساختمان مانند لوله کشی آب و لوله کشی گاز و لوله کشی شوفاژ و پکیج در سایت تاسیسات سرویس انجام می شود.


مقایسه سیستم‌های سرمایش و گرمایش ‌

امروزه یکی از مسائل بسیار مهم در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و خصوصاً مجتمع‌های مسکونی بزرگ، مساله تأسیسات مکانیکی و فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت آسایش و رفاه ساکنان آن است. انتخاب و طراحی مناسب تجهیزات و تأسیسات مکانیکی نه تنها موجب آسایش افراد می‌شود بلکه باعث افزایش عمر ساختمان‌، صرفه جویی اقتصادی و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد.



در سرمایش و گرمایش یک مجتمع مسکونی پارامترهای زیر را بایستی در نظر گرفت.


  • در حد امکان ساده باشد.
  • هزینه سرمایه گذاری اولیه آن مناسب باشد.
  • در تمام فصول کارآیی لازم را داشته باشد.
  • موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود.
  • حداقل آلودگی زیست محیطی را ایجاد کند.
  • هزینه نگهداری و راهبری سیستم حداقل باشد.
  • تا حد امکان مستقل باشد.
  • به نمای شهری لطمه نزند.
  • نصب و راه اندازی آنها طبق مقررات ملی ساختمان ایران مجاز باشد.
  • نقشه معماری، تعداد طبقات و منطقه احداث در انتخاب سیستم تأثیرگذار است.
  • دستگاه‌های انتخابی دارای برند معتبر، نمایندگی فعال در ایران و رزومه کاری چندین ساله از نظر سرویس دهی و خدمات پس از فروش باشد.


در مطلب دیگری درباره سیستم گرمایشی از کف بحث کرده ایم می توانید به این صفحه نیز مراجعه کنید. بای  دیدن این صفحه اینجا کلیک کنید.


سیستم کولر آبی جهت سرمایش و موتورخانه حرارت مرکزی با رادیاتور جهت گرمایش


در این سیستم جهت ایجاد سرمایش در تابستان از کولرهای آبی و جهت گرمایش زمستانی از رادیاتور استفاده می‌شود. آب گرم مورد نیاز رادیاتورها توسط دیگ‌های آب گرم مستقر درموتورخانه مرکزی تأمین می‌شود.


مزایا‌

نصب و راه اندازی سیستم آسان است.

هزینه اولیه سیستم پایین است.

مصرف برق سیستم پایین است.

هزینه تعمیر و نگهداری سیستم پایین است.

نصب رادیاتورها زیر پنجره‌ها مانع از تقطیر بخار هوا روی سطح شیشه‌ها می‌شود.

با نصب رادیاتورها زیر پنجره‌ها مانع از تقطیر بخار هوا روی سطح شیشه‌ها می‌شود.

با نصب شیرهای ترموستاتیک روی هر رادیاتور می‌توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

سرمایش هر واحد مستقل است.

انرژی گرمائی هر واحد با نصب دستگاه انرژی میتر قابل اندازه گیری و محاسبه است.

به موتورخانه با ابعاد کمتری نسبت به موتورخانه دوفصلی نیاز است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی