مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

معایب و مزایای گرمایش از کف

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ب.ظ

بررسی مزایا و معایب گرمایش از کف در ساختمان

احتمالاً در بررسی ساخت و ساز پروژه خود به این نتیجه رسیده‌اید که برای تأمین انرژی گرمایی آن از سیستم گرمایش از کف در ساختمان استفاده کنید.

اگر به مطالب عرضه شده در اینترنت توجه کنید، طرفداران و منتقدین این سیستم هر کدام پیشنهادها و انتقادهای خاص خود را دارند که ممکن است شما را با ابهام مواجه کند.


ما در گروه کلینیک ساختمانی به تام تصمیم گرفتیم که پدیده گرمایش از کف در ساختمان را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را عنوان کنیم. قضاوت در این مورد را به شما به عنوان مخاطبان اصلی به تام واگذار می‌کنیم.



گرمایش از کف ساختمان به چه شکلی اجرا می‌شود؟

اجرای گرمایش از کف ساختمان نیاز به تمهیدات خاصی دارد و باید با استفاده از مواد و مصالح متناسب با نوع سیستم گرمایشی اجرا شود.


در این شیوه، لازم است که بین سیستم گرمایشی و کف ساختمان از یک لایه عایق استفاده شود که مانع از خروج گرما از کف ساختمان می‌شود.


میزان تراکم لوله‌ها و یا سیم‌های حرارتی مربوط به سیستم گرمایشی، توسط مهندسین سازه و مهندسین انتقال حرارت انتخاب می‌شود و معیار اصلی آنها، میزان سرمای آب و هوا در آن منطقه است.


متصل بودن این لوله‌ها یا سیم‌ها به یک منبع مرکزی باعث انتقال گرما و گرم شدن بخش‌های داخلی ساختمان به کمک گرمایش از کف ساختمان می‌شود.


مزایای گرمایش از کف ساختمان

در مورد استفاده از شیوه گرمایش از کف ساختمان نکات مختلفی مطرح می‌شود که برخی از آنها در طرفداری از این شیوه و برخی نیز از این روش انتقاد می‌کنند. در هر صورت، ما در این مطلب قصد قضاوت در مورد این سیستم نداریم و به ذکر اطلاعاتی در مورد نکات مثبت و منفی آن‌ها می‌پردازیم.


از جمله مزایای گرمایش از کف ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


توزیع گرمایی مناسب

بهترین و مهمترین مزیت تکنولوژی گرمایش از کف ساختمان این است که توزیع گرمایی در آنها به شکل مناسب و کاملاً مساوی است.


در سیستم‌های سنتی مانند بخاری و یا پکیج دیواری همیشه شاهد حضور افراد خانواده در نزدیکی این وسایل هستیم. این موضوع به این دلیل است که گرمای ناشی از آنها در یک قسمت از ساختمان متمرکز شده و سایر قسمت‌ها سرد می‌شود.


اما زمانی که بحث ایجاد گرمایش با شیوه قرار گیری سیستم گرمایشی در کف ساختمان مطرح می‌شوند، این توزیع گرمایی کامل مناسب بوده و افراد خانواده می‌توانند در فضای آن به طور کامل گسترده شوند.


جلوگیری از مصرف انرژی و سوخت

به احتمال زیاد، در شرایط آب و هوایی مختلف ممکن است اهالی یک منزل مجبور شوند که درجه حرارت شوفاژ یا پکیج دیواری را تغییر دهند.


 این موضوع در مورد سیستم گرمایش از کف ساختمان نیز وجود دارد اما نکته متمایز کننده این است که شار گرمایی در این سیستم کاملاً پیوسته بوده و هدررفت گرمایی وجود ندارد.


بنابراین صاحب منزل نیازی نخواهد داشت که در شرایط مختلف، دمای سیستم را تغییر دهد و آن را با توجه به شرایط آب و هوایی، بالا و پایین کند. 


ثابت بودن گرما و پیوسته بودن شماره گرمایی مانع از هدر رفت انرژی در این سیستم می‌شود.


منبع: سایت به تام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۸
elyas barari

گرمایش از کف

نظرات  (۱)

۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۲:۳۶ امیر فولادپناه

سلام اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم به تلگرامم بیا.

 

fouladiamir1.blog.ir

 

tel:     @fouladiamir1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی