مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

7 نکته برای بهبود جوش MIG

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۶ ب.ظ

آیا می خواهید جوش MIG خود را بهبود بخشید؟ با رعایت این هفت نکته می توانید عملیات جوشکاری MIG خود را به سطح بعدی برسانید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه هر فروشگاه دیگری به همان اندازه ایمن ، کارآمد و حرفه ای هستید.

1. بخاطر داشته باشید که بهترین اپراتور جوش MIG از نوع ایمنی است.
هرگز فراموش نکنید که جوش ، اگر به طور نادرست انجام شود ، می تواند خطرناک باشد. شوک الکتریکی ، دود و گازها ، پرتوهای قوس ، قطعات داغ ، سر و صدا و بسیاری از خطرات احتمالی دیگر همراه با قلمرو است. پرتوهای نور ماوراء بنفش و مادون قرمز نیز می توانند پوست شما را سوزانند - شبیه به آفتاب سوختگی اما بدون برنزه شدن بعدی - و چشم شما. به همین دلیل بهترین اپراتور جوش MIG می داند که چگونه ایمن بماند.


رعایت نکات ساده می تواند به شما در انجام عملیات جوشکاری MIG به سطح بعدی کمک کند و اطمینان حاصل کند که به اندازه هر فروشگاه دیگری به همان اندازه ایمن ، کارآمد و حرفه ای هستید.
 
جوشکاری کلاه ایمنی ، دستکش ، کفش های پا و لباس هایی که کاملاً پوست در معرض آن را پوشانده است ، ضروری است. حتماً الیاف طبیعی مقاوم در برابر شعله مانند جین و چرم بپوشید و از مصنوعی مصنوعی که در اثر برخورد پاشنده ذوب می شوند ، خودداری کنید و به طور بالقوه باعث سوختگی می شوید. همچنین از پوشیدن شلوار با دکمه های کاف یا پیراهن با جیب خودداری کنید ، زیرا این می تواند جرقه ها را به خود جلب کرده و منجر به جراحات شود.

به خاطر داشته باشید که جوشکاری MIG با سنگین وزن اغلب گرما ، جرقه ها و پراکندگی های زیادی ایجاد می کند و نسبت به برخی از اشکال دیگر جوش نیاز به درجه مهارت کمتری دارد. بنابراین ، استفاده از دستکش های چرمی ضخیم و ضخیم که سطح بالاتری از محافظت را دارند ، هوشمندانه است. به همین ترتیب ، کفش چرمی را انتخاب کنید که تمام پا را بپوشاند و تا آنجا که ممکن است اتاق کمتری باقی بماند تا اسپاتتر در امتداد خط قوزک پا قرار بگیرد. کفش چرمی و کفش چرمی ، اغلب بهترین محافظت را دارند.

سرانجام ، همیشه مطمئن شوید که از تهویه کافی در هر توصیه OSHA برخوردار هستید و برگه های داده ایمنی مواد (MSDS) را برای هر فلز جوش داده شده و فلز پرکننده مورد بررسی قرار دهید. هر وقت لازم باشد از MSDS استفاده کنید از دستگاه تنفس کننده.

2. تحقیقات خود را قبل از تنظیم تجهیزات خود انجام دهید.
قبل از شروع کار ، تحقیقات آنلاین را انجام دهید تا ببینید بهترین روشها برای سیم خاص شما چیست یا با یک تولید کننده فلز پرکننده قابل اعتماد تماس بگیرید. انجام این کار نه تنها به شما می گوید که پارامترهای توصیه شده سازنده برای سیم با قطر شما چیست ، بلکه سرعت مناسب تغذیه سیم ، آمپر و ولتاژ در کنار گاز سازگارترین محافظ چیست. تولید کننده حتی به شما می گوید که چه الکترود الکترود یا فاصله تماس با کار (CTWD) برای سیم خاص مناسب است.

به خاطر داشته باشید که اگر بیش از حد از استیک استفاده کنید ، جوش شما سرد خواهد شد ، که باعث کاهش فشار خون و همراه با آن ، نفوذ مفصل می شود. به عنوان یک قاعده کلی از انگشت شست ، از آنجا که استیک کمتر سیم به طور معمول منجر به قوس پایدارتر و ضریب نفوذ بهتر ولتاژ کم می شود ، بهترین طول استیک سیم بطور کلی کوتاهترین مورد برای برنامه کاربردی است.

3. قبل از شروع ، مطمئن شوید که تمام اتصالات شما صدا هستند.
قبل از شروع جوشکاری ، مطمئن شوید که تمام اتصالات شما محکم است - از جلوی تفنگ MIG تا پین برق که آن را به منبع تغذیه وصل می کند. همچنین مطمئن باشید که هیچ گونه توزیع پراکنده ای روی مواد مصرفی شما وجود ندارد و اینکه کابل زمینی را تا حد امکان به فضای کاری نزدیک داشته باشید.


قبل از شروع جوشکاری ، مطمئن شوید که تمام اتصالات شما محکم است - از جلوی تفنگ MIG تا پین برق که آن را به منبع تغذیه وصل می کند.
 
هر زمان ممکن باشد کابل زمین را روی جوش قلاب کنید. اگر این امکان پذیر نیست ، آن را به یک نیمکت وصل کنید. اما به یاد داشته باشید: هرچه به قوس نزدیک تر باشید ، بهتر است. اگر شما یک زمین سوال برانگیز دارید ، می تواند باعث گرم شدن اسلحه ، تأثیر بر عمر نوک تماس و کیفیت جوش شود.

علاوه بر این ، به طور مرتب هرگونه خاشاک را از سیم جوش یا زباله هایی که روی قطعات مصرفی شما و در آستر شما جمع می شود ، با استفاده از هوای فشرده تمیز تمیز کنید.

4. تنظیم غلتکی و تنشی درایو را برای تغذیه موثر سیم انتخاب کنید.
انتخاب نادرست رول درایو و تنظیم تنش می تواند به تغذیه ضعیف سیم منجر شود. اندازه و نوع سیم مورد استفاده را در نظر بگیرید و آن را با رول درست درایو مطابقت دهید.

از آنجایی که سیم با شار نرمی نرم تر است ، به دلیل وجود شار در داخل و طراحی لوله ، به یک رول درایو knurled نیاز دارد که دارای دندان برای گرفتن سیم و کمک به عبور آن است. با این وجود ، از رول های درایو خنجر نباید با سیم جامد استفاده شود زیرا دندان باعث می شود شاخه ها از سیم جدا نشوند و منجر به گرفتگی در آستر شود که با تغذیه سیم مقاومت ایجاد می کند. در این حالت ، به جای آن از رولت های متحرک V-grove یا U-groove استفاده کنید.

با آزاد کردن رول های درایو ، تنش مناسب رول درایو را تنظیم کنید. سپس تنش را در حین تغذیه سیم به دستکش خود افزایش دهید تا زمانی که تنش یک لغزش سیم نیمه چرخشی باشد.

همیشه اسلحه را تا حد امکان صاف نگه دارید تا از لرزیدن در کابل که می تواند منجر به تغذیه ضعیف سیم شود نشود.

5- از نادرست نوک تماس برای برنامه استفاده کنید.
نکات تماس با ما می تواند تأثیر بسزایی در عملکرد جوشکاری MIG داشته باشد زیرا این ماده مصرفی وظیفه انتقال جریان جوش به سیم را از طریق عبور از حفره و ایجاد قوس بر عهده دارد.

موقعیت نوک تماس در داخل نازل ، که به آن شکاف نوک تماس گفته می شود ، بسیار مهم است. موقعیت صحیح ترک خوردگی مخاطب می تواند باعث کاهش پراکندگی بیش از حد ، تخلخل ، نفوذ ناکافی و سوزاندن مواد و یا پیچاندن مواد نازک تر شود.

در حالی که موقعیت لبه ترکیبی ایده آل با توجه به کاربرد متفاوت است ، یک قاعده کلی این است که با افزایش جریان ، لبه شکاف نیز باید افزایش یابد. شکل 1 را ببینید.


شکل 1. در حالی که موقعیت لبه شکاف تماس با توجه به کاربرد متفاوت است ، یک قاعده کلی این است که با افزایش جریان ، لبه شکاف نیز باید افزایش یابد.

6. از گاز محافظ که به بهترین وجه مناسب سیم شما باشد استفاده کنید.
همیشه بدانید سیم شما به چه گاز نیاز دارد - خواه 100٪ CO2 یا آرگون باشد یا ترکیبی از این دو. \ در حالی که CO2 به میزان قابل توجهی ارزانتر از آرگون است و برای نفوذ به جوش بر روی فولاد نیز مناسب است ، اما تمایل به خنک تر شدن دارد و این امر برای مواد نازک تر قابل استفاده است. برای نفوذ حتی بیشتر و جوش تمیزکننده از مخلوط گاز CO2 با آرگون / 25 درصد 75 درصد استفاده کنید ، زیرا پراکندگی کمتری نسبت به مستقیم CO2 ایجاد می کند.

در اینجا چند پیشنهاد برای محافظت از گازها برای انواع متداول سیم وجود دارد:

سیم فولادی کربن جامد: سیم فولادی کربن جامد باید از گاز محافظ CO2 یا مخلوط آرگون 75٪ CO2 / 25٪ استفاده شود که بهترین استفاده در داخل خانه و بدون باد برای بدنه خودرو ، ساخت و ساخت مصارف است.

سیم آلومینیومی: از گاز محافظ آرگون باید از سیم آلومینیومی استفاده شود که برای جوشکاری های قوی تر و تغذیه آسان تر ایده آل است.

سیم از جنس استنلس استیل: سیم فولاد ضد زنگ با استفاده از سه مخلوط هلیوم ، آرگون و CO2 به خوبی کار می کند.

7. سیم را به سمت لبه اصلی استخر جوش نگه دارید.
برای بهترین کنترل مهره جوش ، سیم را به سمت لبه اصلی استخر جوش نگه دارید. در هنگام جوشکاری از موقعیت (جوش عمودی ، افقی یا سربار) ، بهترین استخر جوش را برای بهترین کنترل مهره جوش نگه دارید و از کوچکترین اندازه قطر سیم که می توانید استفاده کنید.

مهره ای که بسیار بلند و لاغر باشد نشانگر عدم گرما در اتصالات جوش یا خیلی سریع سرعت سفر است. در مقابل ، اگر مهره صاف و گسترده باشد ، پارامترهای جوش خیلی گرم هستند یا خیلی آهسته جوش می خورید. در حالت ایده آل ، جوش باید تاج کمی داشته باشد که فقط فلز اطراف آن را لمس کند.

به خاطر داشته باشید که یک تکنیک فشار فلز را گرم می کند ، به این معنی که این روش به بهترین وجه با فلزات نازک تر مانند آلومینیوم استفاده می شود. از طرف دیگر ، اگر سیم محکم بکشید ، جوش را صاف می کند و گرمای زیادی را به فلز وارد می کند.

در آخر ، همیشه فلزات پرکننده خود را به درستی نگهداری و نگهداری کنید. محصول را در جای خشک و تمیز نگه دارید - رطوبت می تواند به سیم آسیب برساند و منجر به نقص جوش گران قیمت مانند ترک خوردگی ناشی از هیدروژن شود. همچنین ، همیشه هنگام دست زدن به سیم ها از دستکش استفاده کنید تا از رطوبت یا گرد و غبار دست هایتان بر روی سطح جلوگیری نشود. در صورت عدم استفاده ، با پوشاندن آنها روی دستگاه تغذیه سیم ، از قرقره های سیم محافظت کنید ، یا بهتر بگوییم ، قرقره را برداشته و آن را در یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید ، و آن را بصورت ایمن ببندید.

مانند هر فرآیند جوشکاری ، در هنگام جوشکاری MIG بهترین کارایی و زمان لازم است. پیروی از برخی از این مراحل ساده می تواند در این راه کمک کند.

نظرات  (۱)

۲۸ دی ۹۸ ، ۱۳:۲۶ محسن حیدری

وبلاگ خوبی دارید :)

_________________

همکاری در فروش محصولات

easynet.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی