مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

از باغچه خویش نگهداری فرمایید .

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷ ق.ظ

برای تندرست ماندن دینام سیستم سرمایش بایستی از سالم تسمه سیستم سرمایش اطمینان نتایج فرمایید .

برای مطمئن شدن تسمه را بازدید و محاسبه نمائید . چنانچه که در تسمه سیستم سرمایش آبی ترکیدگی , ترک خوردگی یا این که افتادگی به دیده خورد سفارش می شود به طبع آن را با یک تسمه آکبند تعویض فرمائید . 


از جا در آوردن و همینطور جا پرت کردن تسمه خنک کننده دستور معمولی ای میباشد . در شرایطی‌که قصد دارید تسمه را دربیاورید می بایست تسمه را از سوی ذیل به طرف خویش بکشید تا از محور جان دار بیرون شود . زمانی تسمه فرسوده شده را با تسمه آکبند ردوبدل می‌کنید , حتما تغییر‌و تحول در خنک تر شدن باد کولرتان را شم خواهید کرد . 

 

صداهای ناهنجاری که خنک کننده از خویش ایجاد می نماید به جهت وجود خراش های مختلف بر روی تسمه میباشد . در صورتیکه تسمه مستهلک و وخیم شده , تسمه را تعویض نمائید .

 

در شرایطی که قصد دارید تسمه را تعویض نمائید بایستی به ضخامت و ارتفاع تسمه دقت نمائید . شماره هایی که روی تسمه مندرج شده‌است را به ذهن بسپارید و یک تسمه با به عبارتی خصوصیات را خریداری فرمایید . 

 

طریقه تهیه کردن تسمه در کولرهای آبی : 

جهت تنظیم تسمه خنک کننده ابی بایستی پیچ های پایه الکتروموتور را راحت کنید و آنگاه پایه را به شکلی جا به جا کنید که تسمه نه وا رفته باشد که روی پولی ها کمانه کند و نه آنقدر محکم باشد که محور را زیر تنش قرار دهد و باعث به فساد بوش و یاتاقان ها شود و یا سبب سوختگی موتور شود . 


محکم یا این که شل بودن تسمه در کولرهای آبی : 

عالی ترین صورت تهیه و تنظیم تسمه خنک کننده آبی این می باشد که در صورتی تسمه را نزدیک پولی کوچک بوسیله دو انگشت به نیز نزدیک کنیم به مقدار یک بند انگشت با یکدیگر مسافت داشته باشند . 

یا اینکه در‌صورتی‌که مبادرت به خاموش کردن موتور کردیم بلافاصله رشته متوقف نشود بلکه نسبتاً پنج عدد شش بدور بزند و سپس کاملا توقف نماید . 

 

رگلاژ کردن تسمه خنک کننده ابی : 

چنانچه که تسمه خنک کننده آبی محکم یا این که مقداری شل باشد , با رگلاژ کردن دینام سیستم سرمایش این اختلال بر طرف خواهد شد .

جهت انجام این کار اضطراری است تا چهار پیچ که در ذیل دینام سیستم سرمایش آبی قراردارد را گشوده فرمائید و برای سفت‌ تر‌ کردن , دینام را بالا‌تر و برای شل‌تر کردن , دینام را پایین‌ خیس بکشید و دو درجه پیچ ها را سفت فرمائید . 

 

استدلال اهمیت تسمه در کولرهای آبی چیست؟ 

سفتی و شلی بیشتراز حد تسمه سیستم سرمایش آبی باعث به سوختن موتور می شود در فیض تسمه سیستم سرمایش نه بایستی بسیار شل و نه می بایست مضاعف محکم باشد . 

در بعضا موردها بازدید می‌کنید که تسمه استاندارد و سلامت هست البته شل یا این که محکم است درین مواقع به طبع می بایست رگلاژ موتور صورت بپذیرد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۳
elyas barari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی