مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

اشکال فساد لوله آب در ساختمان

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱ ب.ظ


خرابی لوله آب متاسفانه در بیشتر منزل ها فیس میدهد . عوارض آن را می شود به کیفیت یا این که کهن بودن لوله ها و شیرآلات ساختمانی اشاره نمود . ولی چه طور فساد لوله های آب را تشخیص دهیم؟ نکته ایست که در‌این نوشته ی علمی با ان اشاره خوا‌هیم کرد .



در‌این مقاله در رابطه گونه های فساد لوله آب که میتواند منجر پارگی لوله شود حرف خوا‌هیم کرد . مواقعی نظیر تغییر و تحول رنگ آب – فشار خشک – بوی بد آب و مورد ها ریز دیگر .




خیلی خلاصه و پر سرعت به موردها کلیدی درباره با فساد لوله آب می‌پردازیم :



تغییر‌و تحول رنگ آب :
هر دوره که متوجه شدید آب خروجی از لوله های شیر آب سرویس بهداشتی یا این که خزینه عوض شده نموده است یعنی یک ایراد دورازشوخی است و فساد لوله آب انجام یافته و لوله ها مبتلا فساد گردیده اند و می بایست خیلی پرسرعت این لوله ها را بده بستان کرد .

یک عدد دیگر از عارضه ها تغییر و تحول رنگ آب های آشامیدنی قادر است نماد ی خوردگی لوله باشد . لوله در طی مسیر آب زنگ زده را با خویش به میاورد . در شرایطی‌که این اختلال حل نشود سبب ساز می شود که لوله با رسوباتی که حمل می نماید منجر انسداد رویه لوله شود .


اگر مشکلی در سیستم لوله کش یمنزل شما رخ داده هست و نمی توانید آن را درست کنید پیشنهاد می کنم که از صفحه تعمیر ترکیدگی لوله آب در تشخیص کار کمک بگیرید.


فشار هایی که از انسداد لوله به‌وجود میاید در پایان منجر پارگی لوله هم می شود . منجر وقت و هزینه مضاعف و زیان های متعددی می شود و خوب تر است برای خودداری از این جور زیان ها به عبارتی اولیه درصورتی که مشکلی را بازدید کردید خیلی سرعت بالا به آن رسیدگی نمایید .


فشار خشک :
در درحال حاضر شستشو پیاله های منزل می باشید و متوجه می شود که فشار آب کاسته شده شده‌است و این ایراد را بدون شوخی بگیرید و ممکن است می بایست لوله های لوله کشی شده را ردوبدل فرمائید .

احتمالا این فشار ناچیز نشانه ی انسداد یا این که بستن جریان لوله باشد . یا این که احتمالا لوله در گیر نشتی آب باشد . یا این که ترکیده باشد که آب کافی به لوله ها نمیرسد و سبب اندک فشاری آب شده‌است . که خیلی پر سرعت بایستی از اشخاص کارشناس به‌این کار را خبر نمایید و از آن‌ها یاری بگیرید و این ایراد را رفع نمائید .


آب بد رایحه :
درصورتی که در هنگام آشامیدن آب متوجه یک بوی بد یا این که زننده شدید بایستی لوله های آب می بایست ردوبدل شود . این نقص‌ از فساد لوله آب است به مرور باکتری ها احتمال دارد وارد لوله ها شده باشند و سبب عوض شدن بوی بد آب شوند . با ردوبدل کردن لوله های وخیم می توان این نقص‌ را حل کرد .


نشتی لوله های آب :
نشتی لوله های آب و فساد لوله های آب ایراد ساز است . در صورتی متوجه نشتی مداوم لوله ها شدید می بایست سیستم لوله کشی خانه خویش را عوض فرمایید .

چنانچه با هر توشه نشتی با لوله کشی تماس می‌گیرید و خلل را تا دوره کوتاهی حل می شود و مجدد همین خلل بوجود می‌آید . و هزینه ردوبدل این لوله ها را ندارید . به جای اینکه هر توشه پول اندکی به لوله کش بدهید و مجدد این ایراد به‌وجود بیاید . این هزینه ها را عده فرمایید و یک باره تمام لوله ها را عوض نمائید و یک نفس سهل بکشید و به معاش خویش ادامه دهید .


پیدا شدن قارچ ها و فساد لوله آب :
در صورتی‌که در حوالی سیستم لوله کشی خویش قارچ هایی را تماشا کرید آرم ی آن این است که بایستی لوله آب را تغییر و تحول دهید و عوض فرمایید .

قارچ ها برای رویش و ساخت نظیر از آب و رطوبت تغذیه می نمایند . متوجه این قارچ ها در گوشه های لوله ها شدید بایستی بدانید که لوله های شما مبتلا نشتی و پارگی شده . این خلل عمده در دیوار ها و کف حادثه میافتد .


نم و رطوبت :
نم قادر است بر اثر نشتی لوله و یا این که پارگی و کلا فساد لوله ها به‌وجود می‌آید . نم و رطوبت از معمول ترین خلل ها در خرابی لوله آب میباشد و به بنای ساختمان ضرر و زیان های متعددی وارد می نماید .



پارگی لوله ها :
پارگی لوله ها یک ایراد لوله کشی و فساد لوله ها به اکانت میاید که در عمده لوله کشی ها متداول است که بیشتر در هوای سرد بوجود می‌آید . وقتی آب در یک جای لوله میماند و بسط پیدا می نماید لوله ها در گیر پارگی میگردند .


شایسته ترین روش برای شناسایی فساد لوله آب :
شایسته ترین چاره برای شناسایی در اولی گام برای فساد لوله ها آن است که ما بعضی از جنبه های اقدامات را تا جایی که لوله ها در دست ما می باشند را مانند پوشاندن مخزن آب سرد که اکثر وقت ها تایم ها فراموش می شود با عایق لوله انجام دهیم اما دو موضوع موجود است , اولیه این که اهمیت ندارد که تا چه اندازه پیشگیری برای پارگی لوله ها صورت بپذیرد .


نظرات  (۲)

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۵۲ پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

بسیار عالی و مفید

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۵۴ طراحی لوگو

با سلام مطالب سایتتون خیلی مفید و آموزنده بود ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی