مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

پکیج چه می باشد و چه طور کار میکند؟

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۵۶ ب.ظ

پکیج چه میباشد و چه طور کار میکند؟

اعم از مصارف پکیج گرم کردن منزل یا این که ساختمان های تجاری با به کار گیری از گرمایش از کف , رادیاتور , فن کوئل می‌باشد . همینطور آب گرم مصرفی واحد ها را هم آماده می نماید .

در شرایطی‌که بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی فرمایید می‌توانید از ادغام پکیج و کویل آب گرم به کارگیری فرمایید . به این مدل گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت .

کارایی پکیج در وضعیت تابستانی چه‌طور است؟
دراین‌صورت وقتی پکیج آغاز به فعالیت دارد که نیاز به آب گرم باشد , این عملیات به طور خودکار انجام می شود . وقتی که شیر آب گرم گشوده می شود , سنسور فشار , مشعل را روشن می نماید و بعداز بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود . این امر از روش موفقیت در اختیار گرفتن الکترونیک صادر می شود . مبدل حرارتی بلافاصله آب گرم را ساخت می نماید . ( درباره با پکیجهای مخزنی راستگو نمی باشد )

کارایی پکیج در وضعیت زمستانی چه‌طور است؟
وظیفه پکیج آبگرم در فصل‌زمستان متعدد است . زیرا علاوه بر گرم کردن آب مصرفی بایستی رادیاتور و مدار های سیستم گرمایش را هم گرم کند . در‌این سیستم حق تقدم با آب گرم مصرفی است . زمانی شیر آب گرم گشوده می شود . سنسور برقی مدار رادیاتور را تا‌وقتی‌که آب گرم مصرفی گشوده است جدا مینماید .

البته این موقت است و با مسدود شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می شود . به‌این دسته مدام آب گرم به طور آنی دردسترس است . ( درباره با پکیجهای مخزنی صادق نمیباشد , در پکیجهای مخزنی مدام آبگرم و شوفاژ دردست است )


به صورت خلاصه پکیجها نسبت به موتورخانه ها از مزایای پایین برخوردار می باشند :

  • - داشتن استقلال واحدها
  • - مخارج مصرف انرژی کمتر
  • - عدم نیاز به فضای برزگ مانند موتورخانه
  • - مخارج تعمیر و محافظت ذیل نسبت به موتورخانه


کارایی پکیج در وضعیت زمستانی

  • اشکال پکیج دیواری و زمینی :
  • پکیج گازی ( دیواری و زمینی بی صدا )
  • پکیج گازوییلی ( زمینی با قابلیت نصب در موتورخانه یا این که انباری خارج از واحد مسکونی )
  • پکیج دوگانه سوز ( زمینی با قابلیت و امکان نصب در موتورخانه یا این که انباری خارج از واحد مسکونی )
  • پکیج برقی ( دیواری و زمینی با امکان بدون صدا بودن )


سوخت پکیج چیست؟

سوخت‌های گازی که به طور معمول برای تامین انرژی حرارتی زمینه به کار گیری قرار میگیرند , از هیدروکربن‌های اشباع شده مثل متان ( CH₄ ) , اتان ( C2H6 ) , پروپان ( C₃H8 ) و غیره تشکیل شده‌اند . در کشور ایران از گاز ارگانیک و گاز مایع جهت ایجاد انرژی به کارگیری می گردد .

سیستم در دست گرفتن

در قلب اکثر آبگرم‌کن‌های سوای مخزن ( پکیج ) یک واحد در اختیار گرفتن الکترونیکی ( ECU ) جای دارد . واحد ECU همگی کارکردهای آبگرم‌کن دربرگیرنده در دست گرفتن دما , جرقه , جریان گاز و مدولاسیون را در اختیار گرفتن می‌نماید . و همینطور مسئول ایمنی میباشد , با یک سنسور حریق و جدا کن خودکار گاز که زمانی که مشکلی موجود است کار می نماید .

آغاز کار
زمانی شما شیر آب را هرجای منزل گشوده میکنید , سنسور جریان آب که به ECU متصل است , جریان آب را تشخیص داده و پروسه‌ی گرم کردن آب استارت می‌گردد . سنسورهای جدیدتر , دست‌کم جریان را نیز تشخیص میدهند . بعضا مدل‌ها دارنده رشته احتراق می‌باشند که هوا را برای پروسه‌ی احتراق به باطن میکشند .

در همین زمان , ECU جریان گاز را گشوده و جرقه‌زن را روشن می‌نماید . جرقه‌زن تا هنگامی که سنسور شعله , حریق را تشخیص دهد , جرقه می زند . در مواردی که مشعل در پهنا یکسری ثانیه‌ی کم روشن نشود ECU جریان گاز را برای پرهیز از انباشتگی ناامن گاز جدا می‌نماید .

گرم کردن آب
مشعل گاز گرما را به مبدل حرارتی در عین عبور آب از آن اعمال می‌نماید . بدین خاطر که آب از یک مسیر مارپیچی عبور می‌نماید , آب بیشترین گرمای ممکن را از دیواره‌های مبدل اخذ مینماید . بعضا مدل‌ها یک مبدل حرارتی دو‌مین دارا‌هستند که برای پیش - گرم کردن آب که از گرمای ناشی از گازهای خروجی مشعل به کار گیری مینمایند .

در اختیار گرفتن دما

اکثر پکیج‌ها دارنده حداکثر دمای از پیش تهیه و تنظیم شده در سوله می‌باشند . این یک احتیاط ایمنی برای دوری از رویدادها است . ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برای مصارف خانگی پیوسته است .

از آنجایی که جریان و دمای آب آب محل ورود قادر است متعدد باشد , ECU اندازه گاز مشعل را با کم و زیادکردن تهیه و تنظیم و تعدیل می‌نماید . این تعدیل مقدار گاز و شدت شعله به عبارتی چیزی است که دمای آب را اثبات نگه میدارد . این کارکرد متعلق به دمای آب محل ورود و آب خروجی از مبدل است .

مرجع تغذیه
برای جرقه زدن فندک , به مراد روشن کردن گاز , واحد پکیج به برق منزل متصل می گردد . همینطور برخی پکیج‌ها دارنده توربینی می باشند که میتواند از جریان آب محل ورود برق ایجاد کرده و استعمال نماید .

چه بسا برخی پکیج‌ها از یک باتری به کارگیری می‌نمایند . پکیج‌های دارنده توربین یا این که باطری نسبت به مدل‌های دیگر این مزیت دارا‌هستند که در مواردی که برق جدا باشد می توانند کار نمایند و شما آب گرم خواهید داشت . عیب پکیج‌های دارنده توربین این است که از نظر ابعادی نسبت به مدل‌های برقی بزرگ‌تر و گران‌تر می باشند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۸
elyas barari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی