مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

کولرهای گازی جزئی از تولید ها دستگاه‌های تهویه مطبوع می باشند که اشکال و گونه های گوناگونی دارا هستند این جور از دستگاه های تهویه مطبوع نیز امکان گرمایش و نیز سرمایش را دارا هستند .

اصلی‌ترین اجزای کولرهای گازی کندانسور , کمپرسور , اواپراتور و شیر انبساط می‌باشند , همینطور می بایست بدانید که‌این مدل از دستگاه‌ تهویه مطبوع از سیکل تبرید پیروی میکنند .


گویا است که گرما به خودی خویش از محیطی که دمای بالاتری دارااست به محیطی با دمای پایین‌تر منتقل می گردد و نیازی به انجام فعالیت خاصی نمیباشد ولی عکس این کار نیاز به انجام عملی دارااست که در واقع سیکل تبرید با جذب یه خرده گرما در اواپراتور و دفع گرما در کندانسور این عمل را انجام میدهد .

در شرایطی‌که بخواهیم صریح خیس شرح دهیم ; در کمپرسور , گاز تا دمای فراتر از دمای تقطیر متراکم می گردد و آنگاه در کندانسور گرمای فضا دفع شده و با افت فشار و دما در شیر انبساط تبخیر مایع مبرد به طریق دما و نیز فشار و در سود جذب گرما در اواپراتور انجام میگیرد . در واقع دستگاه سرد کننده وسیله‌ای است که‌این مسیر را در چرخه نقل شده طی می نماید و سیستم سردکنندگی تبرید سیستمی است که با این چرخه مواجه میگردد .

به کارگیری از کولر گازی در این دوره مضاعف همگانی شده‌است ولی یکی‌از موضوعاتی که همواره برای مشتریان این گونه خنک کننده به وجود میاید این است که عمدتا تفاوت فی مابین کولر گازی و اسپلیت چیست؟

درین نوشته‌ی علمی به توضیح تفاوت این دو خوا هیم پرداخت تا علاقمندان به به کار گیری از این سیستم ها در گیر سردرگمی و خطا نشوند .

کولر گازی اسپلیت همان‌طور که نامش نشان میدهد , زیرشاخه‌ای از کولرهای گازی به حساب می‌آید و دو قطعه داراست . یکی این قطعه‌ها که عمل دارای اهمیت را انجام میدهد , موتور و خنک‌کننده‌ها را در خویش جای داده است که خارج از فضای منزل و معمولا روی دیوار بیرونی واحد تعبیه می شود . نصیب دیگر نیز پنل است , در فضای داخلی منزل قرار می گیرد و دریچه‌های تهویه‌ی هوا را دارااست .

اسپلیت دیواری

این جور از کولرهای گازی ظرفیت‌های گوناگونی از ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU/h را دربرگیرنده می شوند که در بعضی از مدل‌های آن کمپرسور با کمترین اندازه مصرف است . از آنجایی که یونیت یا این که پنل داخلی این کولرها بر روی دیوار نصب می گردد به آنها اسپلیت دیواری گفته می شود .



اسپلیت ایستاده

این گونه از اسپلیت‌ها هم دارنده یونیت داخلی و بیرونی می باشند و تماما شبیه با اسپلیت معمولی می‌باشند . تفاوتی که‌این گونه از کولر با اسپلیت معمولی داراست این است که‌این گونه از اسپلیت‌ها به جهت گنجایش بالا در ساخت برودت و حجم بسیار جابجایی هوا و همینطور پرتاب باد اکثر برای فضاهای وسیع مثل محفظه های همگانی , رستوران ها و مراکزی با رفت وآمد دوچندان پباده سازی شده‌است .


مصرف بالای برق یکی وسیع ترین خطاها این دستگاه‌ها به شمار میاید که‌این مسائل یک کدام از دلایلی است که در منازل و مصارف خانگی استعمال خیلی کم‌تری دارا هستند . این کولرها دارنده ظرفیت‌های مختلفی محتلفی میباشند و دربرگیرنده سایزهای ۳۶۰۰۰ , ۴۸۰۰۰ , ۵۴۰۰۰ , ۶۰۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ هستند . از آنجایی که‌این دسته از کولرها مشابه به یک کمد دیواری و یا این که یخچال فریزر میباشند و ایستاده قرار میگیرند به آنان اسپلیت استاده گفته می شود .

کولر های گازی یا این که اسپلیت ها از دو بخش تشکیل میگردند . نصیب پنل داخلی که در اتاق و یا این که محفظه معاش و فعالیت تعبیه می گردند و پنل فرنگی که در محفظه خارج از ایجاد تعبیه می‌شوند .

ولی گونه کولر گازی پنجره ای و یا این که پرتابل نیز موجود هست که بصورت یک پارچه بوده و فقط یک بخش دارا هستند که در مقاله ها مزایای کولر گازی پرتابل و نصب کولر گازی پنجره ای توضیح داده شدند .

در باطن پنل کولر گازی تیم ای از صفحه های فلزی قرار گرفته که به فین پر اسم و رسم میباشند . مایع دوچندان سردی که به مبرد آوازه دارااست از باطن این فلزات جنبش می نماید .

هوا به وسیله اواپراتور به درون کولر مکیده می شود و در نزدیکی فین ها به گردش در آمده و گرمای خویش را از دست میدهد .

این مایع بعداز آنکه خنک شد مجدد مقداری ارتقاء دما پیدا کرده و به گاز تبدیل می شود . گاز تبدیل شده به یونیت فرنگی ارسال میگردد و بعد از عبور از کمپرسور لبریز فشار می شود و مجدد با عبور از کندانسور دمای خویش را از دست میدهد و به مایع تبدیل می شود .

سطح بعدی عبور مایع از لوله مویین و افت فشار و تصاحب کردن برف و بوران هست تا در غایت با جنبش در سوی اواپراتوز برای خنک سازی محفظه ساماندهی شود .



اسپلیت کانالی یا این که به عبارتی داکت اسپلیت

درین دسته از اسپلیت‌ها یعنی اسپلیت کانالی یا این که به عبارتی داکت اسپلیت یونیت داخلی درون سقف کاذب قرار داده می گردد و همینطور نیاز به سیستم شبکه کشی داراست تا هوای مطبوع از روش این کانال‌ها به باطن محفظه توزیع شود . عدم اشغال فضای داخلی و همینطور تعبیه کویل آب گرم در یونیت داخلی و هم ناچیز شدن تعداد کندنسورها از مزایای این جور از اسپلیت‌ها می باشد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۱
elyas barari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی