مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

باز کردن لوله فاضلاب

يكشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ق.ظ

باز کردن لوله فاضلاب

خدمات لوله بازکنی تهران در همه مناطق به صورت شبانه روزی در خدمت اهالی منطقه است. قیمت لوله بازکنی و قیمت تخلیه چاه فاضلاب دغدغه بسیاری از خانواده هایی است که با مشکل باز کردن لوله فاضلاب مواجه هستند. نرخ اتحادیه لوله کشی برای خدمات لوله بازکنی و قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان، معیار ارزیابی دستمزد چاه بازکن است.

رفع گرفتگی چاه و روش های آن

از جمله ابزارهایی که برای رفع گرفتگی دستشویی و ظرفشویی و باز کردن انسداد لوله های فاضلاب استفاده می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود.


  • دستگاه تراکم هوارفع گرفتگی چاه
  • فنر فولادی
  • دریل یا دستگاه فنر زن
  • پمپ یا اهرم دستی و اسید
  • چنته یا سود سوزآور



کار با این فنر ها چندان پیچیده نیست و شما تنها کافیست آن ها را داخل لوله کرده و سپس با پیچ و تاب دادن ها ان ها را از پیچ ها و زانو ها عبور داده تا به محل گرفتگی برسید. 

حال زمان آن رسیده است که با گیر انداختن جرم یا مراد گرفتگی لوله ان ها را به بالا کشیده و یا راهش را باز کنید. گاها در صورت نیاز این فنر ها را به دریل هم متصل می کنند و برای باز کردن جرم های سخت کمک می گیرند.


آشنایی با گرفتگی لوله فاضلاب

برای حل این مشکل باید عملیات لوله بازکنی انجام شود. لوله بازکنی به کارهای لازم برای بازکردن گرفتگی بوجود آمده در داخل لوله فاضلاب گفته می شود که توسط فرد متخصص به نام لوله بازکن حرفه و یا غیر متخصص به نام لوله بازکن ناشی انجام می شود. اگر عملیات رفع گرفتگی لوله توسط فرد متخصص انجام شد به آن لوله بازکنی حرفه ای نیز گفته می شود.


اگر به خدمات لوله بازکنی در تهران و تمام مناطق تهران نیاز داشتید می توانید از سایتهای ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه کمک بگیرید. 


یکی از سایت هایی که این خدمات را انجام می دهند سایت پرتقال می باشد. در ضمن اگر در منطقه هروی قرار دارید می توانید از لوله بازکنی هروی سایت پرتقال کمک بگیرید.


هشدار درباره محلول های لوله بازکن

یک متخصص کودکان گفت: لوله بازکن‌ها مواد به شدت قلیایی‌ هستن که به طور معمول در ظرف‌های پلاستیکی قرمز رنگ نگهداری میشن و ماهانه یک تا دو بار مسمومیت بر اثر خوردن لوله بازکن‌ها را شاهدیم که شاید این آمار در کل تهران بیشتر باشه.


متخصص کودکان به مدت یک سال در بیمارستان لقمان حکیم تحقیقی رو سال ۸۹ انجام داد که نشون داد که از ۵۰۰ مورد مسمومیت با مواد شوینده، سنین ۲ تا ۵ سال بیشترین درصد افراد مسموم رو تشکیل داده بودن. 


محکم ترین فرضیه ای که وجود داره اینه که کودکان در این سنین به علت آگاه نبودن، کنجکاوی و برای مزه کردن مایعات اونا رو مینوشن! همچنین توصیه شده چون این محلول های لوله بازکن برای کودکان بسیار خطرناک اند یا محلول لوله بازکن نخرن یا اگه نیاز دارن تمام اونو توی یک مرحله مصرف کنن.



دستگاه فنر لوله بازکنی چه ویژگی هایی دارد

دستگاه فنرزنی لوله دارای ویژگی های زیادی است که همین ویژگی ها باعث شده تا استفاده از این دستگاه بهترین و مناسب ترین شیوه برای رفع گرفتگی لوله به حساب بیاید.


این ویژگی ها عبارتند از:

  • این دستگاه نسبت به کاری که انجام می دهد بسیار کوچک و قابل حمل است.
  • این دستگاه امکان استفاده از برق شهری را دارد پس در اکثر مکان ها قابل استفاده است.
  • این دستگاه دارای محفظه کوچکی برای جمع کردن و نگه داری فنر است.
  • گرفتگی های شدید را به راحتی باز می کند. 
  • سرفنر های بسیاری برای این دستگاه طراحی شده است. 
  • برای برطرف کردن گرفتگی لوله های بلند و طولانی کارایی دارد.
  • سرعت عمل بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد.



اما قبل از اینکه به شما پیشنهاد دهیم که از فنرها برای باز کردن لوله کمک بگیرید بگذارید چند توصیه به شما بکنم:


۱- در صورتی که از نوع کار کردن با فنر لول بازکنی اطلاعی ندارید از آن استفاده نکنید.

۲- فنرهای لوله بازکن بسیار خطرناک می باشند. اگر نتوانید درست از آنها استفاده کنید احتمال خطر برای شما بسیار بالا می باشد.

۳- انتخاب سر فنر برای دستگاه فنرزنی بسیار مهم می باشد. هر سرفنری را برای باز کردن لوله استفاده نکنید.

۴- حتما برای استفاده از فنر لوله بازکنی از دستکش برای محافظت دستان خود استفاده کنید.

۵- در صورت استفاده نادرست از فنر لوله بازکنی یا دستگاه آن ممکن است فنر در داخل لوله بشکند.

۶- قبل از اینکه کاری را انجام دهید بهتر است از جایی که بتواند به شما کمک کند مشاوره بگیرید.

۷- به هیچ وجه به صحبت های کسانی که می گویند باز کردن لوله با فنر کاری ندارد گوش ندهید.



چنانچه نیاز به برداشتن طوقه قدیمی و چیدن طوقه یا بلوک چینی انباری چاه باشد، خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه آن را بر عهده می گیرد.

وصل کردن فاضلاب ساختمان به سیستم فاضلاب شهری و اگو، حفر چاه فاضلاب در ساختمان های نوساز، اتصال حلقه های چاه به یکدیگر و عملیات خاک برداری بخشی از خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران است.



انواع فنر لوله بازکنی

دستگاه فنر لوله بازکنی که برای رفع گرفتگی چاه از آن استفاده می شود، انواع متفاوتی ندارد و فقط نوع سری آن است که متفاوت می باشد که در ادامه با انواع سر های فنر لوله بازکنی آشنا خواهیم شد.


سرفنر ریشه بر: جهت بریدن و خرد کردن ریشه های الیاف دار

سرفنر نیزه ای: جهت شکستن لایه های سیمانی و سخت

سرفنر ابزارگیر: جهت گرفتن ابزار و فنر های شکسته

سرفنر الماسی: جهت بریدن و شکستن تیکه های آجری و سیمانی

سرفنر مارپیچی: جهت رفع گرفتگی در اثر سنگ

سرفنر برسی: جهت تمیز ( جارو ) کردن لوله پس از برطرف شدن گرفتگی و رسوب زدایی



استفاده از چاه بازکن و محلول لوله بازکن

وسیله دیگر محلول های شیمیایی مخصوص لوله بازکنی است که در مغازه ها بفروش می رسد. با استفاده از این محلول ها می توان گرفتگی لوله ها را باز کرد.


نکته مهم استفاده از این لوله بازکن ها این است که باید بعد از بازشدن گرفتگی شیر آب را بازکرد تا آب باقی مانده ضایعات و محلول شیمیایی را بشویید و با خود ببرد تا لوله دچار پوسیدگی نشود. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی