مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

اهمیت تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله

نشتی و ترکیدگی لوله یکی از مواردی است که امروزه باعث می‌شود افراد با مشکلات متعددی روبرو شوند که یکی از آن ها قبض‌های آب سنگینی است که برای آن ها صادر می‌شود.

 برای اینکه بتوانید نشتی و ترکیدگی لوله خود را تشخیص دهید، باید از افراد حرفه‌ای در این زمینه یاری بجویید چرا که اغلب لوله‌ها در انتهای دیوار و کف ساختمان‌ها جاسازی شده‌اند و نحوه تشخیص ترکیدگی آن ها کار چندان راحتی نیست و نیاز به تجربه افراد حرفه‌ای دارد.



تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در تهران


تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در مناطق تهران به شما در جهت شناسایی محل دقیق نشتی کمک می کند. همانطور که می دانید نشتی لوله های آب و فاضلاب به صورت نم و رطوبت در ساختمان ظاهر می شود که برای همه ما نگران کننده است.


اما با تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه به راحتی محل دقیق نشتی قابل تشخیص است حتی اگر میزان نشتی بسیار جزئی باشد چرا که دستگاه های نشت یاب بر اساس امواج صوت کار می کنند.



روش های سنتی پیدا کردن محل نشتی

در گذشته بخاطر این که دستگاه های نشت یاب وجود نداشت افراد تاسیساتی باید به روش آزمون و خطا پیش می رفتند و تمام مکان های نم دار را برای پیدا کردن محل نشتی خراب می کردند که اصلا روش مناسبی نبود اما با امکانان قدیم چاره ای جز این کار وجود نداشت. 


اما با اختراع دستگاه های نشت یاب آب دیگر وضعیت تغییر کرد و کار تشخیص ترکیدگی لوله به آسانی قابل انجام شد. همچنین هزینه های نشت گیری نیز بسیار کاهش پیدا کرد که همه این موارد مدیون دستگاه های نشت یاب آب است. دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله دستگاه های پیشرفته ای هستند که توسط تکنسین روشن می شود و محل ترکیدگی ها را پیدا می کند.



عوامل موثر بر قیمت تشخیص و رفع ترکیدگی لوله

متخصصین تاسیسات خدمت رفع ترکیدگی لوله را در محل های مختلفی مثل خانه ها، آپارتمان ها، مراکز تجاری و اداری و ویلاها ارائه می کنند. مشکلات رایجی مثل نشت لوله آب، گرفتگی، رفع نم و رطوبت دیوارها و کف، و ترکیدگی لوله از جمله مواردی است که در این دسته بندی خمت انجام می شود.


این مشکل می تواند برای لوله های منتهی به سینک ظرفشویی، فاضلاب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و همین طور لوله کشی آب ماشین لباسشویی و ظرفشویی اتفاق بیافتد. 



چرا لوله ها دچار نشتی می شوند ؟

✖ حدیده کردن بیش از حد لوله ها

✖ قرار گرفتن لوله اهنی در خاک مرطوب یا آهکی

✖ قرار گرفتن دو لوله ی غیر هم جنس در کنار هم که باعث واکنش شیمیایی و خوردگی آنها می شود

✖ شل شدن لوله های آب در شوفاژها



روش های تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله

 برای اینکه بتوانید به تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ی خود پی ببرید، می‌بایست روش‌های مختلفی را مورد امتحان و آزمون قرار دهید که در این بخش به معرفی کلی این روش‌ها خواهیم پرداخت. یکی از این روش‌ها نوع خانگی است که افراد به تنهایی می‌توانند نشتی لوله کار شده در مکان‌های مختلف خانه و منزل خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.


نشت گیری لوله با دستگاه مخصوص

روش کار دستگاه تشخیص نشتی بسیار ساده است. البته این دستگاه بسیار پیشرفته و حساس است اما همین پیشرفته بودن آن باعث شده کار با آن آسان شود زیرا خود دستگاه همه کار ها را انجام می دهد. تنها کافیست دستگاه را در مقابل لوله یا دیوار مورد نظر بگیرید تا مشخص شود مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. اگر نشتی در لوله های آب وجود داشته باشد دستگاه نشان می دهد و شما متوجه می شوید که لوله دچار ترکیدگی شده اند. 



تخمین رایگان

بسیاری از موارد احتیاج به یک قیمت گذاری اولیه دارند که پس از بازدید محل و بررسی جزییات توسط متخصص اعلام می شود. این موضوع البته جزئی طبیعت کارهای این چنینی است. البته ترکیدگی لوله چیزی نیست که برای برطرف کردنش زمان زیادی داشته باشیم. آب نشتی لوله آسیب دیده می‌تواند تخریب‌هایی بوجود بیاورد که هزینه کار را چند برابر افزایش دهد. 



اگر یک لوله کش کار تعمیر لوله و اتصالات فاضلاب یا بازسازی لوله فاضلاب را انجام می دهد باید نکاتی که در زیر به آن اشاره شده است را رعایت کند:


• بررسی دقیق علت خرابی اتصالات و لوله فاضلاب.

• دقت زیاد در هنگام جوشکاری یا گرم کردن حرارت به طوری که به جاهای دیگر خرابی وارد نکند.

• دقت کند که هنگام تعمیر لوله و اتصالات به قسمت های دیگر آن فشاری وارد نشود مخصوصا فشار آب.

• در هنگام استفاده از لوله پوش فیت دقت کنید که برای ترمیم لوله پلیکا از آن استفاده نشود.

• بهتر است برای تست تعمیر روی لوله را به مدت چند روز پوشش ندهیم تا نتیجه کار را بهتر ارزیابی کنیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی