مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

نکات مهم لوله کشی گاز

شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۴۵ ب.ظ

جوش لوله گاز با جوشکاری گاز


همانطور که در هر فرآیند جوشکاری   ابتدا باید خود لوله ها آماده شوند. نکته بسیار مهم این است که از دست ندهید نواقص انتهای لب به لب لوله گاز با جوش داده شده. آنها ممکن است در اندازه و شکل سوراخ نباشد. این به خصوص در مورد فرم صادق است. ممکن است دور نباشد، اما بیضی شکل، که باعث می شود مشکلات نه تنها با جوش، بلکه با دکه های دقیق.

لوله های گاز جوش با یک دیوار نازک می تواند بدون تشکیل لبه باشد، اما بهتر است با آنها باشد. از آنجا که بخار جوش تشکیل شده توسط آنها می دهد پر کردن کامل و کیفی شکاف. اطمینان حاصل کنید که لبه ها به بلندی فلزی پردازش می شوند، یعنی زنگ، خاک، آثار مواد دیگر حذف می شوند.


اگر در محل جوشکاری لکه های گریس و روغن وجود داشته باشد، باید حداقل با یک حلال از بین برود. این اقدامات موثر هستند، اما آنها بر کیفیت تاثیر می گذارند جوشکاری.



انواع خدمات لوله کشی گاز در تهران


لوله کشی گاز ساختمان خانگی , مسکونی و تجاری


خرده کاری لوله کشی گاز


تغییر مسیر و اصلاحات کلی و جزیی لوله کشی گاز ساختمان و آپارتمان


لوله کشی گاز آشپزخانه , گاز رومیزی و مبله , فر , مشعل , پکیج , آبگرمکن , کباب پز و سایر وسایل گازسوز


گازرسانی و گازکشی آشپزخانه های تجاری , رستورانها , فست فود و مراکز پخت غذا



نکات ایمنی در مورد لوله کشی گاز

فراهم نمودن آسایش خانواده‌ها بدون لحاظ نمودن پیش‌شرط اولیه آن، که رعایت کامل و دقیق کلیه نکات ایمنی در نصب و استفاده از محصولات می‌باشد، امکان‌پذیر نیست؛ از این رو ضمن تجهیز محصولات تولیدی بوتان به تجهیزات ایمنی کارآمد، سرویسکاران مجاز نیز در امور نصب و تعمیر، ضوابط ایمنی و استاندارد را به عنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند.


علاوه بر تولید و نصب استاندارد محصول، رعایت ضوابط ایمنی توسط مصرف‌کنندگان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو ضمن توصیه اکید به خانواده‌ها در خصوص رعایت ضوابط ایمنی، به برخی نکات عمومی در خصوص استفاده ایمن از وسایل گازسوز اشاره می‌گردد.



مراحل لوله کشی گاز به قرار زیر است:

 تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی و تعیین ناظر.

 انتخاب پیمانکار (مجری) لوله کشی گاز.

 پایان عملیات لوله کشی.

 تأیید مهندس ناظر.

 نصب علم و کنتور گاز (خانگی یا تجاری).



لوله کشی گاز توکار در ساختمان

لوله کشی گاز توکار به این معنی است که برای دسترسی به آن، بازکردن دریچه و یا برداشتن مانعی لازم باشد. برای لوله کشی گاز توکار باید از جوشکاری برق و با دستگاه از نوع رکتی فایر یا دینام جوش (برق مستقیم یا DC) استفاده شود.


 در اجرای لوله کشی توکار فقط باید از اتصالات فولادی جوشی بدون درز (مانیسمان) و با روش جوشکار برق استفاده شود .

در لوله کشی گاز توکار استفاده از انواع لوله های فولادی سیاه از نوع بدون درز و یا درزدار که مشخصات آنها از نظر ساخت، مواد، ابعاد، وزن، آزمایشها و تلرانس با استاندارد مورد تایید مقررات ملی ساختمان مطابقت داشته باشد مجاز است .



لوله پلاستیکی گاز اگر طبق تأییدیه شرکت ملی نفت ایران تولید شده باشد قابل استفاده در پروژه ها میباشد. آموزش لوله کشی با لوله سفید اصلا ارتباطی به این بحث ندارد. استاندارد لوله های پلی اتیلن گاز روی تمام مراحل تولید نظارت کامل دارد. مشخصات لوله های گاز طبق جدول استاندارد لوله پلی اتیلن گاز میباشد. انواع لوله پلی اتیلن گاز در بازار وجود دارد که در کارخانه های مختلف تولید میشوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. لوله های پلی اتیلن گاز طبق شرایط تعریف شده sdr13 ساخته میشوند.


اتصالات گازی پلی اتیلن هم باید با استاندارد و تأییدیه های اداره گاز تولید شوند. شیر پلی اتیلن گاز محصول بسیار حساسی است که نیاز به استاندارد های مربوطه دارد. آموزش لوله کشی با اتو و فیلم آموزش کار با اتو لوله کشی در آپارات موجود است. مشخصات شبکه از نظر فشار گاز و لوله کشی گاز با لوله پلی اتیلن گاز بسیار متداول شده. مشخصات لوله پلی اتیلن گاز گاز از نظر آزمون های کنترل کیفی بسیار اهمیت دارد.



آیا می دانید که با لوله کشی و انتقال گاز به خانه ها چه کلاهی بر سرمان رفته است!


آیا می دانید در زمانی که ما با تحریم اقتصادی مواجه ایم و باید صرفه جویی های متفکرانه داشته باشیم وزارت محترم جهاد کشاورزی مخفیانه و بی صدا بودجۀ کلانی را اختصاص به ییلاقهای شمال کشور برای گازکشی آنجا اختصاص داده است که گازکشی این مناطق مساوی است با نابود کردن طبیعت.


آیا می دانید چرا در کشورهای روسیه، استرالیا، اتریش، آلمان، سوئیس، اسرائیل غاصب و… گازکشی شهرها و منازل وجود ندارند؟ و گرمای شهرها از طریق سیستم آب گرم (شوفاژ) به صورت مرکزی برای همه شهر تامین می شود. حتی در مسکو که جزو سردترین شهرهای جهان است.

منبع: دکتر روازاده


نکات مهم در لوله کشی گاز


حداقل فاصله کلاهک دودکش از دریچه تامین هوای ساختمان باید ۳ متر در نظر گرفته شود.

دودکشهای طولانی باید توسط بست مناسب به دیوار محکم شوند.

محل اتصال قطعات دودکش باید کاملا فیکس و درزبند شوند.

نصب کلاهک H موجب می‌شود تاثیرات منفی باد بر جریان دود داخل دودکش به حداقل برسد و دودکش به طور صحیح کار کند.

میزان طول افقی مجاز دودکش لوازم گازسوز فن دار و روم سیلد، با توجه به استاندارد اعلام شده توسط شرکت سازنده مشخص می شود.

قرار دادن خروجی دودکش در سطل آب ممنوع است.

تعبیه خروجی دودکش به صورت آیفونی، ممنوع است.

در دودکش وسایل گازسوز معمولی، بکارگیری زانوئیهای متعدد ممنوع است.

در دودکش وسایل گازسوز معمولی، امتداد افقی طولانی دودکش ممنوع است.

جهت و امتداد دودکش نباید رو به پایین باشد.

اتصال مشترک دودکش وسایل گازسوز با هود آشپزخانه و سایر وسایل گازسوز ممنوع است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی