مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

عیب یابی تعمیر کولر گازی و اسپیلت

در این مطلب درباره انواع تعمیرات کولر اسپیلت و گازی و نحوه جابجایی آن و نصب و سرویس همیشگی آن صحبت خواهیم کرد.

دوستان عزیز، همه ی شما به خوبی می دانید که به وجود  آمدن ایرادات فنی برای هر یک از دستگاه های برقی که در منزل یا محیط کار مورد استفاده روزانه قرار می گیرد، امری است طبیعی و این اتفاق ممکن است برای هر وسیله ای صرف نظر از برند تولید کننده به وجود بیاید. 


بسیاری از افراد فکر می کنند اگر کولرگازی ، اسپیلت یا داکت اسپلیت منزل خود را از برندهای بسیار شناخته شده و یا با قیمت بالایی خریداری نمایند، امکان وقوع این مشکلات به حداقل می رسد.


 بوران تهویه کرج به عنوان یکی از تعمیرگاه های معتبر تعمیر و سرویس و نصب انواع گولر گازی معتقد است که یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین فاکتورها بر روی عمر دستگاه و کالایی که خریداری کرده اید، نحوه ی استفاده ی شما به عنوان کاربر مصرف کننده می باشد. 


اینکه چگونه از دستگاه استفاده می کنید و تا چه حد سعی در رعایت نکات ایمنی و کاربری استاندارد دارید، می تواند بر روی طول عمر آن وسیله تاثیر داشته باشد؛ بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید تا دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه نمایید.



برای دریافت خدمات و تعیمرات انواع کولر گازی به صفحه تعمیر کولر گازی در تهران مراجعه کنید.



عیوب احتمالی و ایرادات کولرهای گازی یا اسپیلیت

اگر دستگاه با هر یک از مشکلات زیر مواجه شد، هر چه سریع تر با یکی از تعمیرگاه های مجاز و یا با نمایندگی موجود در شهر محل زندگی خود تماس بگیرید. دقت کنید که از دستکاری دستگاه و یا سپردن آن به تعمیرکاران غیر مجرب خودداری نمایید.


روشن نشدن کولر گازی  

شنیده صداهای غیر طبیعی و یا آلارم هشدار دهنده 

مشاهده پیغام خطا ERR بر روی نمایشگر دستگاه

عدم برخورداری از خنک کنندگی لازم و ایجاد هوای گرم

اتصالی کردن بدنه

شکستگی بدنه و اجزا

کار نکردن فن و خارج نشدن باد از اسپیلت



تعمیر کولر گازی پرتابل

تعمیر کولر گازی پرتابل که برای سرمایش و گرمایش مکان های کوچک و مغازه های استیجاری کاربرد دارد تخصص ماست.  تعمیر کولر گازی پرتابل (قابل حمل) که اغلب دارای ظرفیت های پایین هستند توسط تعمیرکارن منخصص انجام می شود. 


این کولر ها دارای هیتر برقی بوده و به دلیل قابل حمل بودن آن کمپرسور و دیگر قطعات آن نظیرکندانسور و اواپراتور و فن همگی درون دستگاه جا سازی شده اند و تنها یک لوله برای انتقال گرما به بیرون وجود دارد. لازم به ذکر است که تعمیر کولر گازی پرتابل با نوع ایستاده متفاوت است. 


کولر گازی ایستاده دارای یونیت خارجی ( کندانسور بیرونی) است و ظرفیت های بالا همچون ۴۰ هزار btu   یا ۶۰  هزار btu   فضاهای بزرگ را خنک یا گرم می کنند.



تعمیر کولر گازی پنجره ای


اسم این کولر های گازی به این دلیل پنجره ای می باشد زیرا معمولا باید کنار پنجره یا در بالکن برای انتقال هوای گرم به بیرون قرار بگیرد و معمولا برای خنک کردن اتاق مورد استفاده است. 


در این مدل از کولر گازی تمامی قطعات از جمله کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و کویل خنک کننده در یک جعبه قرار داده شده است. سامس تکنیک این مدل از اسپیلت ها را تعمیر می کند و دیگر نگران تعمیر کولر گازی پنجره ای خود نباشید.



تعمیرات کولر گازی ایستاده

 ما متخصص تعمیرات کولر گازی ایستاده نیز هستیم این مدل از اسپیلت ها معمولا در فضاهای بزرگ مانند مساجد حسینه ها آمفی تئاتر، سوله ها، سالن امتحانات و از این قبیل مکان ها استفاده می شود. این کولر های گازی یا همان اسپیلت ها قدرتمند بوده و تعمیرات اسپیلت هم برای آنها نیاز به تخصص تعمیرکار دارد.



علت باد گرم اسپیلیت چیست؟


علت باد گرم اسپیلیت یکی از رایج ترین سوالاتی است که بارها توسط مشتریان پرسیده می شود اسپیلیت ها در هر برندی که باشند کارایی بالایی دارند این دستگاه مثل لوازم خانگی های دیگر با وجود کیفیتی که دارند بعضی از اوقات باعث خرابی می شوند خرابی های اسپیلیت ها به هر دلیلی که باشد در کار کردن دستگاه با مشکل مواجه می شود.


یکی از مهم ترین مشکل باد گرم است جالب است بدانید قطعات اسپیلیت ها در هر برندی که باشند به دو دسته تقسیم می شوند قطعات الکتریکی و مکانیکی .


دلایل باد گرم اسپیلیت و راه حل ها:

در این قسمت به بررسی راه حل هایی برای برطرف کردن مشکل باد گرم قبل از نیاز به تعمیر کولر گازی  می پردازیم:


نبودن گاز در اسپیلیت:

در حالتی که دستگاه گاز تمام کرده باشد بادی که از دستگاه به بیرون میاید گرم است. شاید گاز آن به موقع شارژ شده باشد ولی باز این مشکل وجود دارد مشکل اصلی از نشتی است شاید گاز نشتی داشته باشد و زود خالی شود که این مشکل به وجود میاید.


گرفتگی فیلتر هوا:

یکی دیگر از باد گرم اسپیلیت وجود آلودگی و کثیفی در فیلتر هوای اسپیلیت است کثیفی فیلتر جلوی جریان هوا را گرفته و باعث مشکل شده است این گرفتگی ها بر اثر برفک زدن یکی از قطعات اسپیلیت شده و این باعث شد جریان هوا مسدود شود با عوض کردن فیلتر هوا این مشکل را برطرف کنید. نداشتن هوا در فیلترهوا باعث گرم باد می شود.


سرویس ندادن به موقع

یکی از مواردی که باعث می شود تعمیر کولر گازی برای شما انجام شود , سرویس نکردن به موقع که باعث کثیفی در قطعات کولر می شود و باد گرم تولید می شود. همان طور که در بالا گفته شد هر سال کولر خود را سرویس دهی کنید تا با خسارت بیشتری مواجه نشوید.



انواع کمپرسور

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.


آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش ۳۶۰ درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد.


بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود ، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.


کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.


سوختن موتور کولر گازی باعث اسیدی شدن سیستم و اغلب تجزیه و خراب شدن روغن کمپرسور می شود


علت داغ شدن کمپرسور یکی از دلایل زیر میتواند باشد :


–    معیوب بودن فن.

–    کثیف بودن کندانسور

–    ولتاژ نامناسب

–    نا مرغوب بودن و یا مناسب نبودن سیم های لاکی موتور

–    کم شدن مبرد

–    اشکال در سیم پیچ راه انداز یا کمکی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی