مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

خدمات تخلیه چاه چگونه می باشد؟

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۱۵ ب.ظ

چه خدمات برای تخلیه چاه انجام می شود؟


در این مطلب به نکات مهم در تخلیه چاه خواهیم پرداخت. مواردی مانند: حوادث تلخی که رخ داده - دلایل متعدد پر شده چاه - جلوگیری از پرشدن تخلیه چاه و موراد دیگر ...


حوادث تخلیه چاه و ریزش چاه

اکثر حوادث چاه ها بر اثر بی توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی چاه ها اتفاق می افتد. شرکت فنی اسنپ لوله تمام تلاش خود را بر این دارد که حوادث تخلیه چاه تهران و ریزش چاه به حداقل برسد. بسیاری از این اتفاقات در زمان تخلیه چاه، لایروبی چاه و کف تراشی چاه رخ می دهد. 


برای جلوگیری از بروز این حوادث باید با رعایت نکات ایمنی و استفاده از افراد متخصص این کار، به وضعیت چاه ها رسیدگی کرد و در صورت لزوم بایستی آن را تخلیه، لایروبی و کف تراشی کرد. 


چندین سال استفاده مداوم از چاه باعث پرشدن آن میشود. اگر این چاه به موقع تخلیه نشود به مرور زمان آب، دیواره های آن را می شوید و دیواره های چاه ریزش میکند. همین امر باعث افزایش قطر چاه میشود به طوری که بعد از گذشت چندین سال زیر ساختمان به طور کلی خالی خواهد شد و هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود خواهد داشت.


همچنین اگر به خدمات تخلیه چاه در استان البرز نیاز داشتید می توانید از سایت کرج سرویس برای در یافت خدمات تخلیه چاه در کرج کمک بگیرید.


دلایل زود پر شدن چاه

از مهم ترین دلایل زود پر شدن چاه میتوانیم به لایروبی نکردن چاه اشاره کنیم ، با پر شدن چاه موادی ( لجن ) اطراف چاه را فرا میگیرد و چاه حجم خود را از دست میدهد و این کاملا مشخص است که چاه جایی برای ذخیره کردن آب و فضولات ندارد و سریع پر میشود .


توجه : اگر از هر دو بار تخلیه یک بار چاه را لایروبی کنیم نه تنها برای دیر پر شدن چاه کمک بسیاری کرده ایم ، بلکه در کنترل کردن هزینه و ترافیک هم مفید باشیم .



نکته : تعداد تانکر های پر شده بستگی به مقدار آب و لجن داخل چاه دارد و این مقدار بستگی به جنس زمین ، مقدار کشش خاک ، عمر چاه ، تعداد موارد تخلیه در سالهای گذشته و ... دارد.


معمولا در مناطق سنگلاخی ، ساختمان های قدیمی که قبلا تخلیه چاه انجام نداده باشند و یا چاه های با حجم کم تعداد تانکر های پر شده بیشتر خواهد بود و در مناطق خاکی معمولی و یا مناطق شنی و ساختمان های نوساز این مقدار کمتر خواهد بود.



خدمات تخلیه چاه عبارت است از :

  • تخلیه چاه با تانکر های مجهز و قوی
  • تخلیه کردن چاه بصورت شبانه روزی و تضمینی
  • لایروبی چاه با نیسان و نیروی انسانی
  • کاملا بهداشتی و بدون کثیف کاری
  • تخلیه چاه فاضلاب با نیروی ماهر و مجرب
  • تخلیه کردن چاه با پمپ مکنده
  • خدمات طوقه چینی چاه
  • باز و بسته کردن درب چاه



در حال حاضر بسیاری از مناطقی شهری شهرهای بزرگ دارای سیستم فاضلاب شهری هستند. اما تعداد بسیار زیادی از شهرها هنوز به این نوسازی دست نیافته‌اند. 


چاه های تخلیه فاضلاب به دلیل گرفتگی های زیاد در سیستم لوله کشی فاضلاب و یا قدیمی بودن چاه و ریزش تمام یا بخشی از آن، که نیاز به لایروبی چاه پیدامی‌شود- دچار گرفتگی شده و سیستم تخلیه فاضلاب ساختمان را مختل می‌کنند.


 در این صورت است که خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه با پمپ های ساکشن چاه را تخلیه کرده و با تانکرهای خود انتقال می‌دهند. 


خب یکی از روش های مرسوم برای تخلیه چاه توالت فرنگی و ایرانی به وسیله تلمبه دستی و فنجانی و قیفی می باشد. قبل از شروع کار باید بدانید که تلمبه دستی باید مقداری گرم شود. 


هواس تان باشد که تلمبه های شق و خشک مانند تلمبه های نرم نمیتوانند به درستی کار کنند و آن نتیجه مطلوب را بگیرید. تلمبه دستی تان را برای تخلیه چاه و لوله باز کنی به فاضلاب کاسه توالت بچسبانید و سوراخ آن را به طور کامل بپوشانید.


 چیزی که در این قسمت شاید برای شما هم جالب باشد این است که همانقدر که پایین بردن تلمبه مهم است بالا کشیدن آن با قدرت نیز مهم است.این کار را چند بار انجام دهید و سپس فلاشر را باز کنید و باز هم به کارتان ادامه دهید.



یکی دیگر از روش های تخلیه چاه و لوله بازکنی لوله توالت فرنگی و ایرانی استفاده از دیلم میباشد. در این روش میتوانید دیلم را با روش مارپیچی به پایین هدایت کنید. دسته را تا جایی که میتوانید بپرخانید رمانی که دیدید دیگر نمی چرخد بدانید که همانجا به گرفتگی لوله و چاه رسیده اید و باید تخلیه چاه انجام شود.



نوع چاه

معمولا ساختمان‌های چند طبقه همگی به یه سیستم فاضلاب هستند. بنابراین در ساختمان‌های پر جمعیت به دلیل بالا بودن تنوع و تعداد افراد زباله و فاضلاب بیشتری هم تولید می‌شود. 


در ساختمان‌های قدیمی هم خطر دیگری تاسیسات فاضلاب را تهدید می‌کند و آن تغییرات سفره‌های زیرزمینی و راه پیداکردن چاههای فاضلاب ساختمان ها به منابع آن است. در این صورت چاه فاضلاب فورا لایروبی شده و پرمی‌شود.



ریزش چاه و رابطه آن با بررسی مداوم وضعیت چاه

حتما شما هم بسیار دیده و شنیده اید که حادثه چاه فاضلاب جان افراد مختلفی را گرفته است. اخبار ریزش چاه و حوادث چاه تیتر یک اخبار حوادث هستند. 


یعنی به صورت مداوم و روزانه حوادث مختلف ریزش و تخریب چاه رخ می دهد. به نظر شما چه چاههایی دچار ریزش می شوند؟ آیا چاههای نو و تازه حفر شده ریزش می کنند یا چاههای کهنه و قدیمی؟


 واضح است که چاههای قدیمی و کهنه که به حال خود رها شده اند و کسی به آنها توجه نمی کند دچار ریزش می شوند.



در زمان حاضر ابزار های مناسب این کار، تخلیه چاه ها را آسان کرده است. اما این سهولت دلیلی برای انجام کار توسط هر شخصی نیست و این کار فقط باید توسط افراد مجرب و متخصص با رعایت نکات ایمنی انجام شود تا احتمال وقوع حادثه را به حداقل برساند. 


شرکت های تخلیه چاه با متخصصین خود با رعایت تمام نکات ایمنی کار تخلیه چاه را انجام می دهد. نیروهای زبده شرکت هنگام تخلیه چاه تهران رعایت نکات فنی و ایمنی را لازمه کار خود می دانند. 



چاه فاضلاب باید پس از پر شدن تخلیه شود. بی شک شبکه فاضلاب مکانی مناسب برای دفع آسان و بدون خطر فاضلاب های ساختمان است. اما در مناطقی که شبکه فاضلاب وجود ندارد به ناچار باید از چاه فاضلاب برای دفع فاضلاب استفاده کرد.


 در حال حاضر اکثر ساختمان ها و منازل به خصوص ساختمان های قدیمی فاقد شبکه فاضلاب هستند و از چاه فاضلاب استفاده می کنند. استفاده از چاه فاضلاب به معنی درگیر شدن با مشکلات حفر چاه، تخلیه چاه، لایروبی چاه و کف تراشی چاه می باشد.



از دیگر روش های تخلیه چاه در تهران و لوله بازکنی کاسه توالت و توالت فرنگی میتوان و لوله فاضلاب به استفاده از فنر چاه باز کن اشاره کرد. 


هنگامی که شی ای داخل لوله فاضلاب گیر کرده باشد از فنر برای باز کردن لوله چاه و تخلیه چاه استفاده میشود. فنر لوله بازکنی در تهران سبب شده تا انواع چربی ها و مواد زاید مثل مو و کثیفی و … از دیواره لوله چاه و لوله فاضلاب زدوده شوند و به دورن چاه فرستاده شود. 

نظرات  (۱)

۱۸ دی ۹۷ ، ۱۴:۳۶ رضا محبی
گرمای دستان تو
نشستن در کافه ای دنج
نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ که با نگاه تو شیرین می شود
تمام چیزی است که آرزوی آن را دارم …

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی