مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

بهترین خدمات تاسیساتی در تهران

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ق.ظ

لوله کشی آب ساختمان و انواع لوله کشی ساختمان

لوله کشی آب ساختمان توسط کادر مجرب با تجربه بالای 20 سال خدمات دهی توسط گروه تاسیساتی سرویس با بیش از 200 پرسنل فعال و متعهد آماده ارائه خدمات لوله کشی آب ساختمان ها می باشد. با تضمین کمترین قیمت به نسبت سایر شرکتهای لوله کشی و با ارائه گارانتی نسبت به تضمین کیفیت مواد و مصالح بکار گرفته شده برای انجام خدمات آماده پاسخ گویی به شما خواهیم بود.



با افزایش ساختمان سازی در تهران بزرگ و نیاز به لوله کشی مدرن و جدید و از کار افتادن تکنیک ها و روش های قدیمی و ناراحتی مردم از انواع مشکلات در تاسیسات لوله کشی ساختمان ها باعث شده که لوله کشی مدرن جای لوله کشی قدیمی را بگیرد.

اما همین لوله کشی مدرن هم توسط افرادی کم تجربه که با استفاده از لوله های بسیار ضعیف افدام به لوله کشی ساختمان ها می کنند باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی پس از پایان کار شده اند. باید هنگام انتخاب یک سرویس کار دقت لازم کنید زیرا اگر در انتخاب لوله کش کوتاهی کنید عواقب بعد از پایان کار بسیار برای شما سخت خواهد بود.


سرویس کاران ما با تجربه بسیار بالایی که دارند و به کمک ابزار آلات بسیار مدرن و با انتخاب بهترین لوله ها و اتصالات با کیفیت همیشه سعی دارند که بهترین خدمات را برای مشتریان انجام دهند.

لوله هایی که ما برای لوله کشی آب ساختمان استفاده می کنیم همگی از جنس های مرغوب و با کیفیت ایرانی و خارجی می باشد که این لوله ها با داشتن عمر و ماندگاری بسیار بالا توانایی تحمل هرگونه فشار و هر گونه حرارت و سرمای متفاوت را دارند.



مشاوره رایگان درباره خدمات لوله بازکنی و لوله کشی ساختمان

جهت طراحی و اجرای لوله کشی ساختمان تیم ما آماده هرگونه مشاوره رایگان می باشد. ممکن است خیلی از افراد برای همین مشاوره برای لوله کشی ساختمان هزینه های زیادی را از شما درخواست می کنند ولی وقتی با مشاوران ما تماس می گیرید و سوالات خودتان را از ما می پرسید ما بهترین پاسخ های کارشناسی شده را به شما خواهیم داد.


ضمانت نامه و گارانتی ما در ارائه خدمات

یکی از مهم ترین مزیت های گروه ما به نسبت سایر لوله کش ها داشتن اخلاق کاری و تعهد در جین انجام کار و بعد از انجام کار می باشد.

شاید برای شما و یا اطرافیان شما پیش امده باشد که بعد از کار لوله کشی توسط شخص لوله کش هچ تعهدی نسبت به کار انجام شده نداشته باشد و حتی دسترسی به شخص لوله کش نیز به سختی امکان پذیر باشد.

اما شما وقتی با یک شرکت تاسیساتی همانند گروه ما در ارتباط باشید دیگر نباید نگران این موضوع باشید که دیگر دسترسی به شخص را ندارید زیرا ما کار خود را بر مبنای رضایت مشتری انجام می دهیم و شما همیشه می توانید با ما در ارتباط باشید و دسترسی کامل به ما خواهید داشت.

در ضمن هدف از ایجاد یک تیم و طراحی سایت تاسیسات سرویس هم در جهت این بود که بتوانیم اعتمادسازی را در بین مردم انجم دهیم.

ما بعد از اینکه خدمات لوله کشی را انجام داده ایم با فرایند آزمایش و تست مراحل انجام کار در کنار شما و دریافت رضایت کامل از شما کار را به اتمام می رسانیم.


استاندارد و اصول لوله کشی آب ساختمان

مطمئنا در هر کشوری یکسری قوانین برای انجام انواع خدمات لوله کشی و تاسیساتی وجود دارد و در کشور ما نیز هر کسی که کار لوله کشی و هر نوع خدماتی را انجام می دهد باید اصول کاری خود را بداند و در مراحل کاری از آن تبعیت کند.

در ایران سازمان مقرارت ملی ساختمان در مبحث تاسیسات بهداشتی بندهای زیادی را قرار داده است که هر لوله کشی که قرار هست کار را به صورت اصولی و بدون هر گونه اشکال انجام دهد این موارد را باید بداند.

گروه تاسیسات سرویس با علم به اصول لوله کشی آب ساختمان اقدام به طراحی نقشه لوله کشی ساختمان و اجرای ان می پردازد. زیرا رعایت این موارد در حفظ بهداشت آب اشامیدنی بسیار مهم هست.


انواع لوله کشی آب ساختمان

یکی از موارد بسیار مهم در بندهای این سازمان استفاده از لوله های با کیفیت می باشد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.  تمامی این موارد توسط گروه تاسیسات سرویس رعایت می شود.

استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه

استفاده از لوله مسی

لوله های پلی اتیلن مشبک

استفاده از لوله های 5 لایه پلی اتیلن با دمای بالا

همچنین لوله های تایید شده توسط مراکز بهداشتی


توضیحات انواع دسته بندی لوله های مورد استفاده از لوله کشی

تمام لوله های آشامیدنی و فاضلاب مخصوص که در ساختمان وجود دارد بنا به نوع استفاده و نحوه اتصالات لوله ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.


لوله های گالوانیزه:

لوله های گالوانیزه که در اکثر لوله کشی ها مورد استفاده قرار می گیرد در نگاه اول فقط یک نوع لوله به نظر می آید و متاسفانه اکثر لوله کش ها هیچ تشخیصی بین لوله های آهنی گالوانیزه و لوله های فولادی گالوانیزه ندارند.

برای تشخیص بین لوله های اهنی و فولادی گالوانیزه باید بدانید که لوله های فولادی بسیار سبک تر و روشن تر هستند. البته هر دو نوع لوله براق هستند و تشخیص این 2 بیشتر از لحاظ وزن آنها قابل تشخیص هست.


لوله های چدنی

این نوع لوله ها بیشتر برای لوله کشی فاضلاب ها استفاده می شود. جنس این لوله ها همانطور که از اسم ان پیدا هست ار نوع چدن ریخته گری می باشد. اما براساس نوع کاربرد در مکان های مختلف و نوع نیاز لوله ها انواع و طول لوله ها و مقدار آلیاژی که برای تاسیسات لوله کشی استفاده می شود متفاوت می باشد.


انواع لوله های چدنی

خود لوله های چدنی نیز به 2 نوع تقسیم بندی می شوند: 1- لوله سرتوپی 2- لوله دو سر تخت


ویزگی های انواع لوله های چدنی برای استفاده در لوله کشی آب ساختمان:

مقاومت بسیار بالا در برابر فشارهای وارده

ماندگاری و عمر بیشتر نسبت به لوله های آهنی و فلزی

به صرفه تر بودن این لوله ها نسبت به لوله های آهنی

کاربرد آسان آن به نسبت سایر لوله های آهنی

آسان بودن رفع گرفتگی این لوله ها


لوله های 5 لایه پلاستیکی

استفاده از لوله های فلزی در قدیم بسیار مورد استفاده بود ولی به مرور زمان معلوم شد که این لوله ها توان مقاومت بالا را نداشتند و بعد از مدت کوتاهی آبی که در آن جریان داشت باعث زنگ زدگی می شد.

اما به مرور زمان لوله های پلیمری جایگزین نسبتا خوبی برای لوله کشی ساختمان بود ولی حتی این لوله ها نیز نتوانستند جایگزین کاملا مناسبی باشد.

تا اینکه بعد از مدت ها تست کردن و آزمایش کردن انواع لوله ها لوله های سوپر پایپ و یا همان لوله های 5 لایه معروف به عنوان بهترین جایگزین برای انواع لوله های آبرسانی در ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفت.

مهم ترین مزیت های این لوله ها را می توان در چند مورد بسیار مهم خلاصه کرد: مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی – جلوگری از زنگ زدگی دیواره لوله 5 لایه – عدم پوسیدگی و رسوب بستن در این لوله ها – عدم ورود اکسیژن به داخل لوله ها – مقوامت بسیار بالا در برابر حرارت بالا که مهم ترین مزیت لوله های آهنی بود.

در نتیجه تمامی این مزایا برای لوله های 5 لایه سبب شده که اکثر لوله کش ها برای انجام تاسیسات لوله کشی آب رسانی ساختمان از آن استفاده کنند زیار ماندگاری و عمر بسیار بالای این لوله ها آسودگی خاطر را برای همه میسر کرده است.


ما در مجموعه تاسیسات سرویس همیشه با کمک کارشناسان در زمینه تاسیسات لوله کشی از این نوع لوله ها و البته از نوع با کیفیت و درجه 1 آن استفاده خواهیم کرد و به هیچ وجه بابت نوع موادی که ما در لوله کشی ها انجام می دهیم نگران نباشید.


لوله های pvc پلاستیکی

کاربرد این لوله ها در صنایع تاسیساتی بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا برای اتصال بین دو لوله, کار زیاد سختی در پیش نخواهید داشت. وزن سبک آن باعث شده که خیلی راحت بتوان از آن برای حمل داخل ساختمان استفاده کرد.

اما یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای این نوع لوله ها رخ دهد ای هست که مقاومت انها در برابر حرارت و فشارهای خارجی بسیار کم می باشد.


لوله کشی آب سرد و گرم

ما همیشه سعی کرده ایم که بهترین لوله ها را برای اتصالات لوله کشی آب ساختمان انتخاب خواهیم کرد. در کذشته بخاطر استفاده از لوله های آهنی در صنایع و اماکن تجاری و مسکونی همیشه رسوب و جرم بندی آنها نیز وجود داشت و باید هر چند وقت یکبار آنها را تعویض کرده و یا با همان شرایط از آنها استفاده می کردند.

 

اما امروزه با استفاده از لوله های پلاستیکی خیلی از این معایب برطرف شده است. البته باید دقت کرد که شاید در بعضی از اتصالات نیاز به لوله های دیگر نیز می باشد.

در اینجا به برخی از مزیت های لوله های پلاستیکی اشاره خواهیم کرد:

قابلیت انعطاف پذیری این لوله ها برای لوله کشی ساختمان

تحمل فشار بالای حرارت و فشار آب

انواع گوناگون لوله ها و اتصالات برای لوله کشی آب

به صرفه بودن نسبت به باقی لوله ها



انواع نقشه های لوله کشی آب ساختمان

اما نکته مهم تر از نوع لوله ها استفاده ی از آنها در ساختمان هست. بدین صورت که انواع لوله ها باید دقیقا برای کدام قسمت از ساختمان استفاده بشوند؟

مطمئنا آبرسانی در داخل خانه ها و شرکت ها باید کاملا اصولی باشد وگرنه با بکارگیری لوله ها و اتصال به همدیگر ممکن هست با باز کردن شیر آب آشپزخانه از دوش حمام آب بیاید.

نقشه کشی اصولی و استفاده از روش های بهینه برای هزینه کمتر و استفاده کمتر از لوله ها یکی از وظایف هر لوله کش ساختمان می باشد.

زیرا شبکه سازی اصولی در ساختمان های بزرگ و حتی کوچک بسیار پیچیده می باشد. باید دقت کرد که ممکن است بعد از پایان کار و حتی چند سال بعد نیاز به تغییرات و یا تعمیر لوله ها باشد.

کسی که کار لوله کشی ساختمان را انجام می دهد و نقشه لوله کشی آب در اپارتمان را انجام می دهد با توجه به مسئله بالا باید بهترین برنامه ریزی را انجام دهد.

در بخش زیر به مسئله مهم استفاده صحیح از لوله ها برای نفشه لوله کمشی آب و ناواع سیستم های لوله کشی خواهیم پرداخت:


سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمانی

یکی از مهم ترین مشکلات مردم هنگام استفاده از لوله کشی فاضلاب گرفتگی لوله ها می باشد. در این مواقع لوله کش باید هنگام نقشه کشی و استفاده از انواع لوله ها دقت لازم را انجام دهد تا بعد از پایان کار اگر نیاز به اصلاح سیستم بود نیاز به صرف هزینه زیاد نباشد.

مرحله فاضلاب ساختمانی بسیار نیاز به دقت دارد چون اکثر لوله ها مانند توالت, ظرفشویی, حمام باید با نقشه صحیح در آخر به سمت لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب هدایت شوند.



سیستم لوله کشی آشپزخانه

در آشپزخانه های قدیمی به علت عدم آگاهی لوله کش ها از پیشرفت و علم روز و استفاده بیشتر مردم از وسایل جدید تر در خانه ها اکثر مشاهد می کنیم که خیلی از دسترسی ها برای عبور آب ها به درون لوله فاضلاب نادیده گرفته شده و برای ایجاد فضای جدید در آشپزخانه یکسری هزینه های اضافی و سنگین دارند.

اما امروزه با توجه به تکنولوزی های جدیدی که در آینده اتفاق می افتد و مردم از آنها استفاده خواهند کرد باید یکسری امکانات برای آنها در نظر گرفته شود.

نقشه های لوله کشی آشپزخانه اکثر مربوط به لوله های آب سرد و گرم – لوله اتصالات مخصوص ماشین ظرفشویی – لوله مخصوص تصفیه آب خانگی – آب سرد کن می باشد.


سیستم آبرسانی

برای سیستم آبرسانی ساختمان اکثر از لوله های پلاستیکی – مسی و فولادی گالوانیزه استفاده می شود. اما برای تامین نیاز آب برای ساختمان های کوچک و منازل از سیستم مستقیم لوله کشی شهری اسفاده می شود و برای ساختمان های بزرگ از روش پمپ آب  هوایی و زیر زمینی که بسیار پیچیده می باشد استفاده می کنند.


لوله کشی سیستم آب حمام و دستشویی

اصولا برای نقشه لوله کشی این دو مورد روش متفاوتی استفاده نمی شود و سعی می شود که این دو مورد را به هم اتصال دهند. لوله هایی که برای سیستم لوله کشی حمام و دستشویی استفاده می شود شامل: اتصالات زانویی, لوله مستراح, لوله سر ریز بیشترین کاربرد را در حمام و دستشویی دارد.


گروه تاسیسات سرویس آماده هر گونه خدمات دهی برای لوله کشی آب ساختمان و تاسیسات لوله کشی آب و خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشد.

گروه کارشناسی ما همیشه برای مشاروه رایگان منتظر تماس های شما خواهد بود. هر گونه سوالی بابت خدمات تاسیساتی و لوله کشی و رفع گرفتگی لوله ها دارید با شماره تماس های شرکت ما در ارتباط باشید.


منبع: tasisatservice.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی