مطالب روز

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

در اینجا سعی میشه مطالب روز در حوزه های مختلف را معرفی کنیم

رفع گرفتگی توالت

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۱۸ ب.ظ

بهترین روش رفع گرفتگی توالت فرنگی یا ایرانی

رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی در تهران , حفاری و تعمیر چاه قدیمی , خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله‌ها توسط سایت خدمات فنی و تأسیساتی پرتقال به همراه سرویس‌کاران باتجربه و داشتن ابزارآلات و دستگاه‌های جدید انجام می‌شود.

رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی هست که در تماس‌های پی‌درپی مشتریان از نواحی مختلف تهران با آن مواجه هستیم. برای رفع گرفتگی توالت می‌توانید بر روی سایت پرتقال با بیش از 200 پرسنل حرفه‌ای اعتماد و اطمینان کنید.

 

خیلی بد هست که مهمانی در خانه شما باشد و نیاز به سرویس بهداشتی داشته باشد. بدتر از آن موقعی هست که با حالت بسیار ناراحت از آن بیرون می‌آید و اشاره به مشکل توالت منزل شما می‌کند. در این مواقع دیگر نمی‌شود منتظر چیزی بود و باید خیلی سریع برای اینکه بیشتر از این سرخورده نشوید به یک شرکت لوله بازکنی که خدمات رفع گرفتگی توالت را انجام می‌دهد تماس بگیرید تا مشکل را هر چه سریع‌تر حل کند.

 

 

 

یا موقعی که همسایه شما با ناراحتی کامل و عصبانیت زیاد در خانه شما را می‌زند و موضوع رطوبت و نمی که به داخل منزل آن‌ها نفوذ پیداکرده را به شما می‌گوید, حالا باید بگردید که مشکل از کجاست؟!

 

این‌گونه مواقع پیشنهاد می‌کنیم که از کارشناسان و افراد با تجربه کمک بگیرید تا محل دقیق نم و رطوبت را به شما بگویند. احتمال دارد که این مشکل به خاطر گرفتگی های لوله ها باشد که قبلاً بدون کمک شخص باتجربه‌ای اقدام به پاک کردن و رفع گرفتگی کردید.

 

 

با اولین تماس شما در کمتر از نیم ساعت سرویس‌کاران ما برای رفع گرفتگی لوله‌ها و انجام کامل خدمات لوله‌بازکنی و تخلیه چاه با قیمت بسیار ارزان حتی به نسبت نرخ اتحادیه در خدمت شما خواهیم بود.

 

گروه ما به‌صورت شبانه‌روزی 24 ساعته و 7 روز هفته انجام خدمات را برای شما انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره حفاری چاه, تخلیه چاه و تشخیص ترکیدگی و نم و رطوبت می‌توانید روی ما حساب ویژه‌ای باز کنید.

 

 

روش‌های رفع گرفتگی توالت 

در زیر روش‌های معمولی و مهم را با هم مرور خواهیم کرد. بعضی از روش‌ها را می‌توانید خودتان انجام دهید و بعضی دیگر را حتماً به کاردان بسپارید.

 

تلمبه دستی یا همان فنر لوله‌بازکن خانگی

ابزار دیلم

مایع ظرف‌شویی

دستگاه تراکم هوا

پمپ

توسط خودتان...! حالا خواهید دید

 

رفع گرفتگی توالت با تلمبه دستی  

سریع‌ترین کار و راحت‌ترین کار حتی خود شما هم می‌توانید انجام دهید, استفاده از تلمبه دستی مخصوصاً از نوع قیفی. اول آن را نرم کنید حالا یا با آب گرم و یا با شعله آتش, فقط مواظب باشید نسوزد, سپس بر روی محفظه لوله قرار دهید و بعدازآن خیلی سریع و محکم آن را به سمت بالا بیاورید. با چند ضربه بالا به پایین به تلمبه دستی احتمال رفع گرفتگی توالت انجام می‌شود.

 

بهتر است قبل از استفاده از تلمبه آب گرم را با پاک‌کننده‌ای که در ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنید مخلوط کرده و درون لوله ریخته و بعد از آن اقدام به تلمبه‌زنی کنید. اگر مشکل کوچک باشد با همین تلمبه زدن مشکل حل می‌شود. 

بعد از انجام دادن این کار باید تست کنیم تا ببینیم که مشکل حل شده است یا نه؟ برای این کار باید به کشش آب دقت کنید و ببینید که بعد از دوباره رفتن به سرویس بهداشتی آیا دوباره این اتفاق می‌افتد یا نه؟ 

 

اگر حل نشد راه‌حل دیگری را امتحان می‌کنیم. به هر صورت راه برای این کار زیاد هست, فقط باید یاد گرفت. یا اینکه یک سرویس‌کار حرفه‌ای را خبر کنیم تا مشکل را کامل حل کند.

 

 

رفع گرفتگی توالت با دیلم

  

حالا دیگر معلوم شد که نمی‌شود با تلمبه دستی کار را به پایان رساند. از این به بعد نوبت ابزار دیلم می‌باشد. روش کار دیلم به شکل زیر می‌باشد. وسیله‌ای کابل مانند که از طریق لوله توالت و با حرکت مارپیچی کار می‌کند.

 

دیلم وسیله‌ای هست که یک دسته دارد و یک فنر, ابتدا فنر را در داخل لوله توالت قرار دهید و سپس سمت دسته را بچرخانید تا به محل گرفتگی برسید و فنر به گرفتگی بچسبد. اگر می‌توانید که موانع را بیرون بکشید حتماً این کار را انجام دهید اگر هم نه سعی کنید که چند بار با فشار آب و فنرزنی کار را تمام کنید.

بعد از دیلم می‌توانید یک بار هم از تلمبه دستی استفاده کنید و حتی کوچک‌ترین مواد اضافی را از لوله ها پاک کنید.

 

 اما اگر این روش هم افاقه نکرد باید حتماً کار را به یک سرویس‌کار حرفه‌ای بسپارید. شماره‌ی ما را که دارید, پس زنگ بزنید و مشکل خود را به ما بگویید. یکسری سؤالات جزئی از شما پرسیده می‌شود بعد از آن خیلی سریع حتی کمتر از چیزی که فکر می‌کنید تعمیرکاران ما درب منزل شما هستند.

 

فقط نیاز هست در را باز کنید, بعد از باز کردن درب منزل بقیه کارها را به تعمیرکاران بسپارید. آن‌ها خودشان خوب می‌دانند که چطور مشکل را حل کنند. شما فقط یک لیوان آب کنار سرویس‌کار بگذارید. همین...!!

 

فقط یک نکته مهم: مواظب باشید که فرزندان شما نزدیک نشوند و تا موقع درست شدن توالت یا سرویس بهداشتی از آن استفاده نکنند.

 

همچنین بهتر است از دستگاه تراکم هوا برای این کار استفاده کنید زیرا ممکن است نوک ‌تیز فنر باعث سوراخ شدن و هر نوع ضربه‌ای به لوله‌ها شود, که در این صورت با چند بار فنرزنی مطمئناً لوله توالت سوراخ شده و رطوبت حاصل از آن شما را اذیت خواهد کرد.

 

 

مایع ظرف‌شویی...!! واقعاً...؟؟ بله مایع ظرف‌شویی برای رفع گرفتگی توالت 

ممکن است این روش هم کارساز باشد, برای این کار کمی آب گرم و مایع ظرف‌شویی تلمبه دستی به همراه یک عدد کتری یا قابلمه‌ای که دو دسته داشته باشد نیاز هست. حالا چرا دو دسته متوجه خواهید شد و البته یک زمان 20 دقیقه‌ای زمان برای تست آن.

 

مراحل رفع گرفتگی توالت با مایع ظرف‌شویی   

آب گرم را در داخل کتری یا قابلمه گرم کنید.

سپس در هنگامی که آب در حال جوش آمدن هست, نصف لیوان مایع ظرف‌شویی را در داخل لوه فاضلاب بریزید.

از 20 دقیقه‌ای که بالاتر گفته شد حدود 10 دقیق را بگذارید تا مایع در درون لوله بماند.

مواظب باشید که آب خیلی جوش نیاید, حالا آب را در داخل کتری یا قابلمه بریزید و در درون لوله فاضلاب بریزید.

دقت کنید در درون لوله فاضلاب, نه کاسه توالت چون ممکن است کاسه ترک بردارد.

مواظب باشید آب سرریز نشود, این‌گونه مواقع تلمبه دستی را کنار خود داشته باشید تا بتوانید کمی آب را به پایین ببرید.

 

اگر بعد از چند بار تکرار تلمبه‌زنی باز هم مشاهده کردید که همچنان مشکل پابرجاست, لطفاً خود را خسته نکنید. با شماره‌هایی که بالا و پایین‌تر از این متن وجود دارد تماس بگیرید تا سرویس‌کاران ما در خدمت شما باشند.

 

رفع گرفتگی با دستگاه تراکم هوا 

دستگاه تراکم هوا که پمپ مخصوصی دارد می‌تواند آخرین راهکار برای رفع گرفتگی توالت باشد.

طرز کار دستگاه توالت به شکلی هست که با فشار هوا در داخل پمپ که توسط عقربه‌ای که درجه‌ی مشخصی دارد می‌توانید با فشار هوا محل گرفتگی را باز کنید.

برای تست آن می‌توانید آب را در داخل لوله بریزید تا مطمئن شوید که گرفتگی لوله رفع شده باشد.

 

رفع گرفتگی به‌وسیله پمپ 

برای استفاده از پمپ ابتدا باید آب را در داخل چاه بریزیم بهتر است که آب گرم باشد و بعد از آن شروع به پمپ زدن آن کنیم. فشار حاصل از پمپ به سیفون باعث می‌شود که گرفتگی درون لوله و فاضلاب به سمت بیرون حرکت کند و مشکل برطرف شود.

 

 

ساخت مایع لوله‌بازکن در خانه  و رفع گرفتگی توالت 

بعضی‌اوقات ممکن است که بخواهید از محلول‌های شیمیایی برای رفع گرفتگی‌های جزئی توالت یا سرویس بهداشتی استفاده کنید. اما همان‌طور که گفتیم این کار بسیار خطرناک می‌باشد و ممکن است که باعث خرابی لوله ها شود.

در این قسمت قصد داریم که روشی را به شما یاد دهیم تا بتوانید بدون نیاز به محلول‌ها کار را انجام دهید.

 

برای این کار باید از موادی استفاده بکنید که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

یک بسته جوش‌شیرین

به‌اندازه کافی سرکه

یک دستمال

یک کتری 

 

مراحل را به شکل زیر انجام دهید:

1- نصف بسته جوش‌شیرین را بدون استفاده از چیزی و بدون ترکیب آب در داخل لوله بریزید.

2- دستمال را محکم بر روی خروجی راه لوله فاضلاب ببندید تا چیزی از آن عبور نکند.

3- بعد از این کار نصف فنجان سرکه را در داخل لوله بریزید تا با جوش‌شیرین ترکیب شود. حواستان باشد که این ترکیب از لوله خارج نشود. این ترکیب باعث یک انفجار کوچک در داخل لوله می‌شود.

4- همچنین باید به‌اندازه یک کتری آب بجوشانید تا برای ریختن به داخل لوله از آن استفاده کنید.

5- تا حدود 25 تا 30 دقیقه صبر کنید تا ترکیب کار کند و بعد از آن کتری آب جوش را در داخل آن بریزید. البته حواستان باشد که پارچه را بردارید.

 

اگر این کار جواب نداد دوباره امتحان کنید, اگر خسته شده‌اید خیلی راحت با شماره‌های زیر تماس بگرید تا سرویس‌کاران ما در کمتر از نیم ساعت مقابل درب منزل شما باشند.

 

 

استفاده از پودر "چنته" برای رفع گرفتگی لوله 

درگذشته بیش‌تر از این پودر استفاده می‌شد اما امروزه به خاطر راحتی کار مردم یا از پودرها استفاده می‌کنند و یا مشکل را با افراد متخصص کمک می‌گیرند.

 

آخرین روش...! باز کردن لوله‌ها    

بعد از تست مراحل بالا ممکن است که مشکل حل نشود و یا اینکه این گرفتگی توالت به مرور اتفاق بیفتد. بعد از این اتفاقات بهترین راهکار باز کردن لوله‌ها و رفع گرفتگی لوله هست و یا شاید هم تعویض لوله‌ها راهکار نهایی حل مشکل باشد.

 

استفاده از محلول‌ها برای گرفتگی توالت 

خواهشی که دارم از محلول‌ها اصلاً استفاده نکنید و یا نهایتاً یک‌بار استفاده کنید. دقت کنید که به‌هیچ‌وجه سر و صورت خود را برای مشاهده رفع گرفتگی لوله نزدیک آن نکنید. همچنین هواکش یا پنجره را باز نگه دارید تا بوی محلول و گاز ناشی از آن از اطراف شما دور شود. 

 

ضمن اینکه بهتر است محلول‌ها را همیشه با آب گرم مخلوط‌ کنید و استفاده کنید. تأثیر این ترکیب به‌مراتب بیشتر از خود محلول هست. ماسک و دستکش را حتماً استفاده کنید. همچنین برای جامدات و فضولات سفت مانند سیمان یا غیره از محلول‌ها استفاده نکنید.

 

برای استفاده از محلول‌ها به توضیحات بسته‌بندی آن دقت کنید و یا می‌توانید به مطلب رفع گرفتگی لوله مراجعه کنید تا نحوه کار با محلول‌ها را مطالعه بفرمایید.

 

گیرکردن قیر یا سیمان در لوله

ممکن است در ابتدای ساخت خانه و مخصوصاً بخش حمام یا سرویس بهداشتی موقع اتصال بین شیرآلات موادی مانند قیر در آنجا وارد شده باشد و بخشی از فضولات مربوط به آن باشد. بهتر است در این‌گونه مواقع از نفت برای این کار استفاده کنید.

سیمان‌ها بعد از عمل کاشی‌کاری در کف و یا دیواره توالت یا حمام ممکن است که با شستشو به داخل لوله‌ها برود و در آنجا باقی بماند.

 

حال ممکن است که سیمان به حالت سفت و محکم تبدیل شود در این صورت حتماً باید از فنرهای لوله بازکنی استفاده کنید. شاید این کار کمی سخت باشد اما باید صبر داشت تا گرفتگی لوله رفع شود. شاید نیاز به تعویض سیفون باشد در صورت نیاز آن را نیز تعویض کنید.

 

خدمات رفع گرفتگی توالت در تهران یکی از خدماتی هست که توسط گروه پرتقال انجام می‌شود. خدمات دیگری مانند لوله بازکنی در تهران, تخلیه چاه در تهران, حفاری چاه و لایروبی چاه نیز در تمام مناطق تهران در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود.

 

منبع: سایت پرتقال خدمات تاسیساتی لوله بازکنی

نظرات  (۱)

عالی بود
پاسخ:
متشکرم از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی